Nu har Douglas lämnat jordelivet

MrsScabtree

Trådstartare
Så dog han plötsligt, min älskade hund. Efter en lång och underbar vårpromenad fick han plötsligt ont. Han fick ett diskbråck och fick avlivas för sina smärtor och för att det inte gick att göra något åt.
Tack för de 8 åren Ristomtas Douglas. Aldrig har jag lärt mig så mycket av en hund som jag lärt mig av dig. Hoppas du har det bra i himlen och att vi ses igen. Jag och Harley saknar dig..och Tomas såklart. Det kom så plötsligt och det gör så ont.

Vila i frid min älskade vän.Hoppas du var lycklig hos mig.

Douglass.jpg

douglasfot.jpg

Ett sista kort fick jag dan innan han dog

voffarOjag.jpg

Sv: Nu har Douglas lämnat jordelivet

va tråkigt:cry:

styrkekramar till dig:(

Beklagar. Nu har jag lipat en stund.

Stackare! Men han har det säkert skönt där han är nu.

Vad sorgligt, jag beklagar verkligen. :(
En jättefin liten kille var han. :cry:

Men fyyy så hemskt :cry:
Beklagar verkligen och skickar massa tröstkramar!

Tack alla som svarat. Jag känner mig helt uppriven och förstörd. Här har man gått och förberett sig på att gamla Harley ska lämna oss och oroat sig över hans ålderdom..Douglas har alltid varit den som skulle bli "den gamla sura taxen"...Det var en sån outtömlig energi i den hunden och jag hade så mycket planer för mig och honom..
Så rycks han bara ifrån mig och familjen..Ingen fattar någonting men oj vad ont det gör...jag saknar honom så jag går i bitar.

Är väldigt dålig på att hitta dom rätta tröstande orden, men, en stor kram skickar jag och tror att han har haft det väldigt bra hos dig.
Du verkar vara en förståndig människa (av dina råd här låter du som en riktig djurkännare), så hans liv var nog så bra en liten hund kan önska sig.

Kram

Senast ändrad av en moderator:

Tack så mycket. Dom orden värmde. Jag lägger in en bild från dagen innan han dog med min sambo, Douglas och så hans "bror" Harley.
tomas_douglas_halla_liten.jpg

Beklagar sorgen. Det är aldrig kul när man får ta bort dem, speciellt inte när man inte har hunnit förberede sig mentalt.

//E

Beklagar verkligen sorgen!
Med tiden kommer sorgen att lätta!!
Många styrkekramar till dig!!

Nej vad tråkigt Lina!:cry:
Hoppas Harley mår bra och snart får du väl ändå hem nytillskottet(?) det hjälper säkert till att pigga upp.

Nej vad tråkigt Lina!:cry:
Hoppas Harley mår bra och snart får du väl ändå hem nytillskottet(?) det hjälper säkert till att pigga upp.

Ja i vinter så kommer en till..men usch vad hemskt allting är, det gör så himla ont..Harley är dock helt okej. Han ha rju varit ensam hund förut så...

Usch, jag lider verkligen med dej :(
Jag har själv tvingats ta beslutet att avliva en familjemedlem, men det måste ju bli extra jobbigt när det kommer helt oförberett.
En riktig chock :cry:

Usch, jag lider verkligen med dej :(
Jag har själv tvingats ta beslutet att avliva en familjemedlem, men det måste ju bli extra jobbigt när det kommer helt oförberett.
En riktig chock :cry:

Ja det är helt sjukt. Aldrig i hela världen att jag hade föreställt mig detta! Han har aldrig någonsin varit fdet minsta sjuk..nog har han varit skadad men inte alls såhär allvarligt. Är det nyss du var tvungen att ta beslutet?..På ett sätt är jag ändå "glad" över att det gick så snabbt ändå..Min värsta mardröm är att få en tid för avlivning. Vi fick vänta en vecka med vår katt och det va rju det enda man gick o tänkte.

Fyfan alltså..:cry:

Ja det är helt sjukt. Aldrig i hela världen att jag hade föreställt mig detta! Han har aldrig någonsin varit fdet minsta sjuk..nog har han varit skadad men inte alls såhär allvarligt. Är det nyss du var tvungen att ta beslutet?..På ett sätt är jag ändå "glad" över att det gick så snabbt ändå..Min värsta mardröm är att få en tid för avlivning. Vi fick vänta en vecka med vår katt och det va rju det enda man gick o tänkte.

Fyfan alltså..:cry:

Jag tog bort Sadie för lite mer än ett år sedan.
Hon hade dåliga höfter och hon hade ont, hennes humör färändrades radikalt så jag bestämde mej på en måndag och fick tid på tisdagmorgonen.
Jag visste att det låg i tiden men fyyy vad hemskt det var :cry:
Jag lipade i princip från att jag verkligen bestämt mej tills långt efter det var gjort.
Det ångrar jag lite såhär i efterhand, Sadie märkte ju på mej att det var nåt på gång så när jag kom till veterinären fick dom inte komma i närheten. Hon vara vrålade och var helt rabiat...
Så jag fick sätta nålen och söva ner henne själv för mej litade hon ju på :cry:
Så det är väl kanske jobbigt på olika sätt beroende på om det är inplanerat eller om det kommer som en chock.
Men oavsett så är det så jobbigt och hemskt att man knappt tror att det är sant själv :(

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 119
Senast: AraSlei
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag var det ett år sen min hund Bella dog 💔 Och jag kommer nästan inte håg det 💔 Förlåt förlåt förlåt älskade Bella för att jag har...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 903
Senast: LiviaFilippa
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 719
Senast: s957
·
Hundhälsa Hur tänker ni om era älskade fyrbenta drabbas av cancer och det har gått långt i processen? Försöker ni med behandling, eller låter ni...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 014
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar