Nu har det hänt som jag länge varit rädd för...

Hera

Trådstartare
Satt så sent som igår hemma hos mina svärföräldrar på middag och givetvis diskuterades ämnet hund.

Vi pratade bla om att det va tråkigt att våra hundar inte går ihop längre (sen över ett år tillbaka) och jag sa rätt ut att det bara va en tidsfråga innan det kommer att smälla ordentligt. Hundarna går bara och mäter sig mot varandra och inväntar en dag då den ande ligger lite sämre till...

Jag säger att jag inte vill att deras hanhund kommer hem till oss mer, samt att jag inte kommer att kunna passa honom när de nästa gång åker till Thailand i 4 veckor...

På jobbet idag får jag ett telefonsamtal från en hysterisk sambo som säger att hundarna slagits och att det är blod överallt...

Åker hem och ner till klinik. Lappar ihop öra o ett sår på benet...

F-N vad jag blir trött på att ingenting kan respekteras!
Att det skulle behöva gå så här långt att båda hundarna blev skadade och min sambo och hans pappa fick ett par ordentliga hugg i händerna!

Jag bad veterinären ta upp med mina svärföräldrar att det inge gick att ha hundarna ihop mer:devil:

Sv: Nu har det hänt som jag länge varit rädd för...

Visst blir man trött på folk som inte kan respektera när man säger något om sina djur och hur man vill ha det, hade en far som var precis likadan :devil: så jag vet hur jobbigt det är med respektlösa personer, men lär dom sig av detta nu då.:cool: ......Nej, jag tror inte det.
Hoppas att det gick bra med din hund och att han inte får för stora men av det.
Ger en tröstande Kram

Man blir så trött på att det görs bakom ryggen på mig. Jag säger att hundarna inte ska träffas och sen kommer de hit när jag är på jobbet:eek:

Tror att min sambo sitter i en jobbig sits oxå, om han säger igfån så får han höra att han tycker mer om vår hund än deras, svärföräldrarnas hund var min sambos hund från början...

I såfall är det väl snarare tvärtom, De som inte tycker om någon av hundarna. Blir så ARG :eek: Har dom inte hört talas om "Mota Olle i grind"? DVS Tänk efter före!!!

hej !
hemskt att de ska behöva gå så här långt för att folk ska respektera vad man säger till dem . var är samhället på väg ? allt måste bevisas att de inte går för att folk sak respektera ett nej eller en annan åsikt om något . nej de är gräsligt . hoppas hundarna klarade sig hyfsat , att ingen blev ordentligt skadad .. nej va upprörd ja blir förstår dej exkat till fullo .

hoppas de förstår bättre i fortsättningen

För mig räcker det att bli irreterad på folk som tar med sig hund hem till oss utan att fråga om det går bra.

Sen blir det inte bättre av att de inte respekterar våra regler som att vår hund inte får ligga i soffan..... men det får deras, hemma hos oss!!

Eller att vi blir tvungna att stänga in vår hund i HENNES hem för att de skulle ryka ihop annars.

Eller att de ger SIN hund mat mitt framför vår hund i HENNES hem!! Och kräver att vår hund ska hålla sig borta....

Nä, fy för respektlösa hundägare!! Förstår att du blir arg.....det hade jag med blivit. Nä, jag förösker undvika dessa människor så gott det går!!

Tyvärr så lär de glömma att detta har hänt om ett tag.

Så var det när jag tjatade om att det inte var okej att skälla och jaga hästar för att man kunde bli sparkad. Mkt riktigt, deras hund rusar in till min hingst som jag hade då och hingsten klappade till hunden.

Även då fick de åka till sjukhus och nu är det glömt för den hästen ärsåld och de andra hästarna här måste väl vara SÅ vana vid hundar:mad:

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har lessnat på mina svärföräldrars hund och dennes totala oförmåga att läsa andra hundar. Hon är en tik, jämnårig med vår tik (det...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 203
Senast: em-pirre
·
Övr. Hund Jag skrev här litegrann för att par år sedan men har sedan lång tid tillbaka bara läst i trådarna utan att skriva. Nu är det dock dags...
Svar
14
· Visningar
3 605
Senast: giovanna
·
Hästhantering Holy Moly bukefalare! Nu behöver jag tips och råd av er. "varning för lång text" Jag är i grund och botten en rätt så orädd hoppryttare...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
13 018
Senast: Mickizz
·
Relationer Min syster har två små barn, äldsta är 2år. Pappan är väldigt passiv och nästintill ointresserad av barnen. (Och av syrran som det ser...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
10 029
Senast: ekra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30