Islandshästryttare
Trådstartare
De har redan börjat skjuta raketer och smällare här har hållit på i någon vecka är redan trött på eländet. Det smälls smällare på dagtid och på kvällstid. Husen står tätt i vårt bostadsområde, hoppas innerligt inte att någon olycka sker, har sett när jag varit ute på kvällarna att det är småungar som springer ute och smäller. Sen har det skjutits upp några fyrverkerier också under veckan som varit men det är ju lite annan sak det pågår under en kortare stund och sen är det över.
Smällare är väl egentligen förbjudna sen många år men kan ju gissa hur det ser ut här, kanske är det de tungt kriminella gängen i området som förser småungarna med smällare som de fått tag i någonstans för att de ska göra ärenden åt dem. Någonstans får de dem ifrån uppenbarligen och det är en gissning givetvis men jag har ju sett hur en del småungar hänger vid torget där det sker mycket droghandel och annat skit och beundrar de stora tuffa grabbarna Hur ser det ut där ni bor?
Smällare är väl egentligen förbjudna sen många år men kan ju gissa hur det ser ut här, kanske är det de tungt kriminella gängen i området som förser småungarna med smällare som de fått tag i någonstans för att de ska göra ärenden åt dem. Någonstans får de dem ifrån uppenbarligen och det är en gissning givetvis men jag har ju sett hur en del småungar hänger vid torget där det sker mycket droghandel och annat skit och beundrar de stora tuffa grabbarna Hur ser det ut där ni bor?