Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Här, på en mindre ort i Skåne, började det smälla redan häromdagen. Samtidigt som polisen gått ut i media med att man BARA får använda fyrverkerier under 8 timmar på själva nyårsafton. Men där finns inga tecken på att den regeln efterlevs, och verkligen inga tecken på åtgärder mot ungdomarna som drar runt och avfyrar smällare. Jag vet egentligen inte vilka mängder poliser som skulle krävas för att hålla ordning, det vore antagligen omöjligt, men ändå. Det kastas och smälls hela tiden och inget görs åt saken.
Jag måste ha haft tur.. Bor i närheten själv och har inte märkt nått förutom nån enstaka smäll i fjärran :SBor 700m från Uppsala C, här har det smällts både fyrverkerier och smällare sen julafton. Dottern tycker det är jätteobehagligt. Vad tycker då inte alla vilda djur?
Jag är rädd för att det kommer skjutas mer än vanligt i år. Att folk vill skjuta iväg skitåret, eller tycker att det är ett av få nöjen nu så de tar i. Bor vid skolan, som är u-formad och i sten. Där ställer sig många och skjuter av tårtor vi brukar städa massor på skolgården på nyårsdagen... I år lär det bli hörselkåpor redo från kl 23.