Nu har Billie somnat in.

Skogstrollet

Trådstartare
Igår kväll runt nio somnade hon in i mina armar. Det gick väldigt lugnt och snabbt till väga, hon tyckte det var lite speciellt att få åka iväg ensam (utan Loka) med matte och mattes PV som är "så himla go att trakassera". Väl på kliniken stormar hon in i vanlig anda, hälsar på veterinären och får en lugnande spruta. Vi sätter oss i väntrummet, vi är sist för dagen så det är helt tomt, och klappar och myser. Hon blir dåsig, lägger ner huvudet och smågluttar runt omkring sig lite. När veterinären kommer för att se hur det går så lyfter hon på huvud och öron och är nyfiken.

"- hon är så alert den där hunden! Märker allt."

Jo.

Efter en liten stund till går vi in i salen och lyfter upp Billie på bordet. Hon är trött, så trött, så hon lägger sig tillrätta med huvudet i min hand. Jag river i pälsen runt huvudet så som hon älskar medans hon får den sista sprutan och sakta försvinner. Hon somnar in.

Jag klappar lite och ger henne en sista puss innan vi går därifrån. Tackar veterinären för all stöd och hjälp.
Hem till Loka. Som inte verkar leta alls, hon bara ligger och tittar på mig. Som hon förstod.

Men det känns ändå som om jag hade Billie med mig hem ... Hon är med på kvällspromenaden. Jag kan se henne, känna henne, höra henne. Hon finns så tydligt i mitt minne att jag kan frammana henne när jag vill. Känna lukten av hennes päls.

Loka har varit en ängel för mig och Billie den sista tiden, nu är det hennes tur att bli bortskämd. Hon kommer att trivas som ensamhund, det är jag helt övertygad om.

Det är tomt hemma, hon tog mycket plats. Det lilla hjärtat med det stora hjärtat. Och jag är sorgsen. Så klart. Men det känns ändå - rätt på något vis.
Nu är det så här.

Liten plutt nyligen hemkommen, 4 månader gammal.

Älska vatten. Alltid.

Fin.

Billie 050621-071029

Sv: Nu har Billie somnat in.

Mångar kramar till dig.
Så starkt gjort och Billie slapp gå och plågas, helt rätt.
:cry:

Sitter på jobbet och gråter och sänder er en tanke

*kl*

Vill flika in ett stort TACK till alla på buke som under de senaste två åren ställt upp med peppning, råd, tips, delat med sig av egna erfarenheter och stöd i min lilla "kamp" med Billie.

Hon var snäll och god rakt igenom men en riktigt utmaning att leva med.

Uppfödaren erbjöd mig precis Billies enda kullsyster, Connie.
Jag har tackat nej.

Egentligen var det detta jag inte ville läsa.

Men hur galet det än periodvis kommer att kännas så hoppas jag en dag att du kan känna och förstå ditt beslut. Jag måste ofta läsa om mina rader om min lilla ängel. Det är så orättvist. Men innerst inne så vet jag att det var rätt beslut.

Jag vet att Billie aldrig skulle gillat att bara vara den som fick titta på.

Usch nu kommer jag att gråta resten av dagen. Jag har redan huvudvärk.

Kramar

bakgrunden har jag helt missat men jag beklagar verkligen. Oerhört tråkigt när unga djur måste plockas bort för tidigt. Har iväg familjens hund på röntgen i detta nu och man är lite nervös såklart för hur det ska sluta :crazy:
Min gamla vovve skickar ett tassavtryck till dig

Åh, jag fick gåshud över Hela kroppen när jag läste rubriken och fick tårar i ögonen och gråten i halsen när jag läste inlägget.:(

Du valde helt rätt beslut och Billie slipper ha ont, men det känns ändå tråkigt.

Jag lider med dig och tänder ett ljus för Billie idag.
Skickar även en stor varm kram till dig.

Jag har sagt det förr och jag säger det igen, det är hemskt..men inte mer än det enda rätta. Hon blir säkert väldigt uppvaktad av Douglas där hon är nu, där dom kan härja bäst dom vill, och där dom slipper ha ont i rygg och höfter.

Usch nu grinar jag. Stor kram till dig!

Jag tror också att Loka förstod.

Massa kramar till dig som gör det som är bäst för din älskade hund. Modigt!

Sitter här med tårar i ögonen...

Har följt dina och Billies trådar i tysthet och hela tiden hoppats att det skulle bli bättre. Men jag är helt övertygad om att du gjorde det rätta. Alltid ett svårt beslut att ta men jag tycker att det värsta brukar vara innan. Nu får hon träffa min Flippan som vandrade vidare för 2 1/2 år sedan.

Från ett tidigare inlägg av asfaltsflickan, för att den är så otroligt vacker:

Det finns en bro, Regnbågsbron, som förbinder Himlen och Jorden.

När ett husdjur dör, kommer det till en plats bortom Regnbågsbron. Där finns kullar och dalar med mjukt gräs, där våra älskade vänner leker tillsammans hela dagarna. Där finns vattendrag med friskt vatten, massor av mat och solsken som håller dem varma. De gamla och sjuka djuren blir unga och friska igen, precis som vi minns dem i våra drömmar.

Djuren är glada och lyckliga, men de saknar någon som betydde mycket för dem, någon som blivit lämnad kvar.

Varje dag springer de och leker, tills den dagen kommer, då en av dem stannar upp, och tittar bort i fjärran. Blicken skärps, öronen spetsas och plötsligt flyger han iväg över det gröna gräset. Hans ben bär honom fortare och fortare tills han återförenas med den han älskar. Ni möts i en omfamning som varar för evigt. Ditt ansikte blir kysst om och om igen, dina händer smeker hans huvud som så många gånger förut och du tittar än en gång in i ögonen på ditt trogna husdjur som så länge saknats i ditt liv, men aldrig i ditt hjärta.

Sedan korsar ni Regnbågsbron tillsammans för att aldrig mer skiljas...

Okey, nu sitter jag och bölar:cry:
Otroligt vacker 'dikt', likaså filmen som den är citerad ifrån.:love:

Det största ansvar vi har, att skydda våra älsklingar från allt ont. Och det svåraste beslutet av dem alla att ta.

Många kramar till dig och en tanke till Billie. Nu behöver hon aldrig ha ont.

Sorgligt, men er sista stund verkade fin.. skönt med ett riktigt (lugnt) avslut på en fin vänskap.

Har följt dina trådar om Billie och tänkt mycket på er. Du har gjort vad du kunnat och det bästa för din vän..

Skickar tröstkramar o styrka till dig , Loka o pv.. ni har gjort det bra i er kamp med Billie :bow:

Usch vad tråkigt, jag beklagar verkligen :cry:
Det är ett förjäkligt beslut att ta, men som många skrivit, helt rätt!

jag tror att hon och Sadie (min Rottis) leker som tokar där dom är nu, utan att behöva ha ont i höfter/armbågar!!

Skickar massa tröstkramar (hundarna bidrar med massa slemmiga pussar.. :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 679
Senast: fixi
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
10
· Visningar
2 089
Senast: Catsu
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 864
Senast: Anonymisten
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag var det ett år sen min hund Bella dog 💔 Och jag kommer nästan inte håg det 💔 Förlåt förlåt förlåt älskade Bella för att jag har...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 905
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring