Nu ger jag upp................

pippilotta

Trådstartare
......orkar inte mera med Wilma, nu har hon varit inlagd igen och dom hittar fortfarande inget fel på henne :mad: .
Jag märker ju att det är något galet med henne , men vad?
Hon kom hem i fredags em och bajsade inte förrän igår, i dag var det löst som vatten igen, och nu ger jag upp!

Det ska vara roligt att ha hund och det är det INTE längre, jag mår kanondåligt av att ha en hund som visar att något är fel och inte mår bra.

Hon kommer nog att få somna in, det låter hårt, men tror att det är det bästa för henne.:(
 
Sv: Nu ger jag upp................

Men vad säger dom då?? De kan ju inte bara skicka hem en uppenbart sjuk hund?? Har du sökt någon annan veterinär?? De måste väl sköta sitt jobb...

Det låter så hemskt att du tänker ge upp men känner du att du har försökt ALLT finns det kanske inget annat att göra.
 
Sv: Nu ger jag upp................

Har precis tagit beslutet att ta bort min hund(även om det varit på g ett bra tag). Där har vi till & med hittat ett fel, men jag anser inte att det är tillräckligt bra odds, hunden mår dessutom inte bra i situationen som "handikappad".

Man behöver verkligen inte prova allt & lite till, man håller på tills man inte orkar längre, men framförallt så är det hunden som avgör hur länge man får hålla på. Hittar de inget fel & hon ändå är dålig så kan det bästa vara att låta henne somna in, men det måste du känna efter själv, du känner hunden & vet om hon mår bra eller inte.

Jag fick beviset på att jag tagit helt rätt beslut med min hund idag när jag släppte honom lös för första gången på flera veckor (han är van att gå lös varje dag). Den lyckan gick inte att ta miste på. Att behöva vänta 6 veckor på att han skulle få gå lös eg & sen behöva motionera försiktigt jag vet inte hur länge är inte hållbart.

Oj, förlåt för mitt utlägg. Men hoppas verkligen att det löser sig. Såklart i första hand på det sättet att de hittar något & att hon blir bra!

*styrkekramar*
 
Sv: Nu ger jag upp................

Men vad säger dom då?? De kan ju inte bara skicka hem en uppenbart sjuk hund?? Har du sökt någon annan veterinär?? De måste väl sköta sitt jobb...

Det låter så hemskt att du tänker ge upp men känner du att du har försökt ALLT finns det kanske inget annat att göra.

Hon låg inne från tis-fre förra veckan och dom tog prover som inte visade någon avvikelse från det normala, dom gjorde ultraljud och röntgade, men hittade inget onormalt.
Enligt veterinären så är hon pigg och glad, ja det är hon , men hon mår inte bra, har ju haft henne sedan 1/6 2006 så jag har lärt mig att "läsa" henne.

Det har hitills kostat 12.000 kr utan att dom hittar något , så vad gör man, kör tills man inte orkar längre.........
 
Sv: Nu ger jag upp................

Jag har så klyvna tankar om detta...
Hon mår ju uppenbart inte bra men är samtidigt så pigg o glad..
Men med alla dessa veterinär besök o ingen hittar något.. tycker de är knasigt.. Ja förstår att du inte orkar mer.. efter allt..
Men samtidigt så undrar jag oxå om man inte skulle ta en annat sjukhus bara för annan expertis. Får se vad träck proven visar..
Men jag förstår dig o jag skulle inte heller orka men samtidigt gör man ju ALLT för hundens skull o en ynka egoism..
mvh Jessica
 
Sv: Nu ger jag upp................

Jo, jag får väl vänta ut proverna och se om det ger något, eller be en annan veterinär att titta på henne, men i skrivande stund så var jag så trött på allt och det var skönt att få skriva av sig lite.....tur att buke finns ;)
 
Sv: Nu ger jag upp................

Har dom kollat henne för Addison?
Jag har inte hängt med så bra i dina trådar men har en
kompis vars hund hade addison och han fick symtom som,
slö och hängig, dålig matlust/ingen lust att dricka, ömsom normal ömsom väldigt lös avföring m.m
Nu åkte hennes mammas hund in med liknande symtom men fick
bara vätska och atibiotika och skickades hem igen. Mamman fick
ringa upp veterinären och påpeka att symtomen liknade början vid
addisons sjukdom och veterinären sa att "jovisst kan vi göra test
för det om du är orolig, men det kommer dröja eftersom han medicineras just nu..."
 
Sv: Nu ger jag upp................

Isf hade de märkt det på de blodprov som tagits eftersom Natrium/Kalium-kvoten är avvikande vid Addison.
 
Sv: Nu ger jag upp................

Jag hade en sån hund, han magrade ur hemskt fort, men var pigg o glad hela tiden..under sin tid på dj sj så hittade vi heller inga fel på varken prover, rtg, kontrast eller nåt...han var inne fred-mån och på mån gjordes en gastroskopi och det visade att han hade ett STORT magsår, han avlivades under narkosen....veterinärerna tyckte allt var knepigt eftersom han var så glad o pigg hela tiden, med svansen högt på svaj :love:
Det var en leonberger
 
Sv: Nu ger jag upp................

Men Wilma går upp i vikt, vilket jag tycker är konstigt i sig för hon får samma mängd mat, samma motion som tidigare.
Just nu äter hon Flagyl och skall efter den kuren äta Pro-Kolin, sedan skall det tas nya prover på henne.
Dom pratade om att ev gå in med kamera och titta i tarmen och magen på henne, får se vad vet säger i morgon när hon ringer om träckproverna.
 
Sv: Nu ger jag upp................

Wilma är bättre :banana: :banana: :banana: .Mycket bättre.
Pratade med veterinären igår och det fanns inget på träckprovet.
Hon tror att det är något i magen iaf eftersom Wilma blivit mycket bättre, så nu skall hon äta kuren ut med Flagyl, sedan skall det tas nya prover den 20 /3 för att se om Hb har gått ner.
Wilma är inte lika stressad längre och har normal avföring, och det bästa av allt..........hon har inte bajsat inne på 1 vecka :D
 
Sv: Nu ger jag upp................

Japp, det är helt underbart, tur att jag inte gav upp :D , hon är ju "bara" 8 år
 
Sv: Nu ger jag upp................

Min hund har åkt in och ut för samma problem. Pigg och glad men diarre hela tiden...
Fick Specific CDD för foder allergi och flagyl. Min hund har inga som helst foderallergier, men Hill´s I/D foder funka inte. Inte heller hans vanliga foder eller kokt ris/kött. Men CDD har gjort underverk på hans mage.
Prata med vetrinären om det kanske?

Lycka till...
 
Sv: Nu ger jag upp................

Vad bra!!! Det var så tråkigt när du skrev att du inte orkade mer...

Jo, men ibland blir det bara för mycket, särskilt när jag kände på mig att något var galet med henne och dom inte hittade något.

Så nu håller jag alla tummar för att detta ska hålla isig, för hon är såååååå underbar :love: :love: :love:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har min hund inlagd sen i torsdags morse. Dvärgscnauzer 14 månader. Det började i onsdags kväll med lite halvmjukt bajs. Inget jag...
Svar
9
· Visningar
1 169
  • Artikel Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite efter den här dagen, det har ju varit några turer med min älskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 173
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 170
Senast: Snurrfian
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 517
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp