Jag pingar
@Vallmo. Jag tror Vallmo har god kunskap i en hel del av vad tråden rör.
TS, för ditt eget bästa så tänker jag att regelverket kring allt kan vara bra att lära sig. Det är ett aber med rädslor o rädslor som styr. Bättre då att veta om hur alt ligger till så att du genom det sättet kan minska rädslorna.
Vet inte vad jag ska säga riktigt. Blir alldeles matt av att läsa om det.
Låter typ tio gånger värre än min situation.
Till
@Senap lämna så fort du kan.
Den där relationen låter helt körd i mina ögon.
Om dina ekonomiska möjligheter tillåter en separation ser jag ingen som helst anledning till att dra ut på det.
Se över dina boendealternativ.
Vad har du för möjligheter? Om det inte sätter stopp för en separation ser jag inga hinder för dig att avsluta snarast.
Våga ta hjälp också.
Du kan prata med din mamma. Hon kan kanske inte hjälpa till praktiskt med något, men hon kanske i alla fall orkar lyssna.
Ibland kan det vara svårt att bli trodd, dock om det är som du säger att din sambo utåt sett är trevlig och social .
Jag har en liknande situation.
Min äldre syster tror helt enkelt inte på att min sambo misshandlar mig verbalt för att han är ju SÅ bra med barnen.
Vilket är sant, i alla fall dom gånger vi träffas i olika familjesammanhang.
Ödsla ingen energi på sånt skit, dvs att försöka övertala folk.
Jag har lagt ner att försöka övertala min syster helt enkelt.
Läs gärna min tråd på vuxen "jag tror min sambo misshandlar mig verbalt".
Jag är pinsamt dålig på att länka, vet inte hur man gör, men du ska nog hitta den ändå utan problem.
Läs också sajten varningstecken.nu om verbal misshandel.
Nu gissar jag hejvilt, men det låter också som din sambo (förutom att han är en rövhatt) har någon egen problematik. Alkohol, depression, kanske?
Men det är ingen ursäkt för att bete sig som han gör.
Förutom det läser jag in att han har en jättestor offerkofta.
Jag skulle inte heller bli förvånad om han är avundsjuk på ert gemensamma barn som nu får all din uppmärksamhet.
Sånt förekommer!
Och du ska inte ge dina pengar till honom. Varför har det ens hänt?