nu går bärsjalen i arv till nästa...

Status
Stängd för vidare inlägg.

emma74

Trådstartare
sitter och skriver ut knytbeskrivningar till bärsjalen för i morgon ska min lillasyster få "ärva" den till sin lilla plutt (kan ju inte visa henne själv hur man får på den för jag är ju hemma med min "prickiga" son, men hon har sett mig knyta den förut så hon borde ha ett hum i alla fall) tänk vad bra nr 2 i ordningen har - jag har tipsat om att dom behövde en vagn med teleskophandtag (pappan är 2 m lång tror jag :eek: ) för att dom båda skulle kunna använda vagnen utan att få ont i ryggen - tänk vad dom hade fått prova vagnar innan dom hade hittat rätt eller om dom som vi köpt en vagn som den ena föräldern inte kunnar köra nästan, dom har lånat babyskyddet (helt nytt för när Robin var liten hade vi ingen bil), minsta storleken kläder (och mamma kläder med innan) och ska få nästa omgång kläder i morgon (den lille hade gått upp 1 kg på 2 veckor - en till i familjen med grädde i tuttarna :D )
tänk om man hade haft det så bra själv och jag hade sluppit gå på niten och köpa en dyr och extremt opraktiskt barnmatstol när IKEAS i plast för 99 kr är så mycket bekvämare att göra ren t.ex.

och nu behöver jag något att bära i (vadå ursäkt för att shoppa :o ) och tills jag vågar mig ut ur huset ("prickigt barn") så jag kan prova snurrfias selar och sjalar (för det skulle jag ju få) så får ni tipsa om vad man bäst bär en 15 mån 10-11 kg klump i så jag får surfa lite :D ...

tanken går mot höftsele eller en ringsjal (eller båda?) eller nåt, känner nog inte för vävd långsjal som jag tror just nu ialla fall...

just det, den nyblivna pappan är lite tveksam till det "manliga" i att bära i sjal (den är liksom marinblå) och vill hellre ha en sele (eller bära på armen - smart va!) och ska på låna vår gamla babybjörn om vi hittar den, men tänkte om ni har något tips på en bättre sele (bebisen är 1 mån) som jag kan föra vidare...
 
Senast ändrad:
Sv: nu går bärsjalen i arv till nästa...

Till Ergoselen finns det babyinlägg så man kan avända den från börjarn. Annars så finns det ju Weego som är för nyfödda, eller kanske en Meitai sele, det är så snygga!! Finns även i cammofärg...
camoflage.jpg

Obs det är inte jag på bilden utan från www.sjalbarn.se

Ps självklart ska vi klämma på lite sjalar... Jag har bytt ut en del i och för sig men jag har en del underbara!! ;)
 
Senast ändrad:
Sv: nu går bärsjalen i arv till nästa...

Snurrfian skrev:
Till Ergoselen finns det babyinlägg så man kan avända den från börjarn. Annars så finns det ju Weego som är för nyfödda, eller kanske en Meitai sele, det är så snygga!! Finns även i cammofärg...
camoflage.jpg

Obs det är inte jag på bilden utan från www.sjalbarn.se

Ps självklart ska vi klämma på lite sjalar... Jag har bytt ut en del i och för sig men jag har en del underbara!! ;)

ja en sån där kanske han skulle gilla :D
synd att det är otekniska familjen utan dator (som betalar räkningar i kuvert :eek: - stenålder :D ) annars hade jag ju kunnat mailbomba dom med länkar...

maken tyckte INTE jag behövde en ny sele eller sjal (han såg på skärmen att ergon kostade 850 spänn) han tyckte Emma kunde gå eller åka vagn, så nu vet jag vem som får bära när hon är gnällig så kommer han snart ändra sig ....
 
Sv: nu går bärsjalen i arv till nästa...

Det dyker upp lite både sjalar och selar på beg så där kan man göra fynd! Jag köpte min Ergo+ryggsäck+midjeväska för 600 kr... Alldeles suveränt! Fast jag är väldigt sugen på en i Demin men det har jag väldigt svårt att motivera här hemma...:angel: Den kostar dessutom 1050 kr ny...:angel: :o
Patapumen är ju lite billigare i inköp och ska vara lika bra, den ska passa bättre för lite kortare personer.
 
Senast ändrad:
Sv: nu går bärsjalen i arv till nästa...

Jag har en liten fråga angående bärsjal. Har börjat fundera på hur det ska fungera rent praktiskt med bla matning när min sambo inte längre är hemma. Alice ammar jag, men Hugo har inte fattat och verkar inte vilja fatta charmen med att amma, så han får flaska. Vi har lyckats göra så att de vaknar och äter samtidigt och min tanke var att man kanske kunde lägga Alice vid bröstet och "binda fast" henne med en sjal och ha händerna fria till att mata Hugo. Skulle det fungera tror ni?

/Timsetim
 
Sv: nu går bärsjalen i arv till nästa...

Ja det skulle kanske kunna fungera, men du får ju henne fortfarande "magemot mage" så det beror väl på om armarna räcker till.;) Men det kan vara värt att prova, och om inte annat får du lite bättre avlastning!
Sen vilken slags sjal du ska ha... Många kan amma i långsjal, men det har jag aldrig lyckats med, däremot har jag stått och ammat i Ringsjalen på flygplatsen... Jag har även suttit och ammat med den kanske ska tilläggas...:D
Beroende på var du bor så finns det duktiga människor som kan hjälpa dig att hitta rätt "redskap" som underlättar för dig!
 
Sv: nu går bärsjalen i arv till nästa...

Ringsjal tycker jag faktiskt är lättast att amma i. Lätt att justera så att man får bra läge på barnet. Testa!
 
Sv: nu går bärsjalen i arv till nästa...

Snurrfian skrev:
Ja det skulle kanske kunna fungera, men du får ju henne fortfarande "magemot mage" så det beror väl på om armarna räcker till.;)

Jag är en orangutang, så det är nog inga problem! ;) De gånger jag matat båda själv så har jag haft henne mage mot mage och honom liggandes utanför på en kudde. Lite vanskligt när han börjar röra mer på sig. Men om jag förankrar henne med en sjal så har jag ju båda armarna fria till honom! Kul att ni tror att det kan fungera. Ska kolla upp det!

/Timsetim
 
Sv: nu går bärsjalen i arv till nästa...

Mina kusiner är tvillingar... De käkade samtidigt, men jag vet inte om de ammades eller matades... (det är 34 år sedan, och var före min tid på jorden) men jag vet att de käkade samtidigt, och att fasterskrället höll båda samtidigt... De låg åt varsit håll, med håränden (bra förklaring va :angel: ) mot varandra...
 
Sv: nu går bärsjalen i arv till nästa...

Ja precis... Med lite andra ord... Jag sov inte så bra inatt... Skyller på det... Det viktiga att få fram att de hade hår mot hår... :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 267
Övr. Barn Jag vet att det finns fler här på Buke som har både hund(ar) och barn, och jag tänkte ställa en fråga som någon här kanske löst. Vi...
2
Svar
31
· Visningar
3 759
Senast: Isis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp