Nu går allt perfa!!

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Japanesen
  • Startdatum Startdatum
J

Japanesen

Var inne på solvalla idag och träffade mina hästars skötare!Tog med mina syskon som aldrig hade träffat dessa hästar :eek: fast dom äger dom också eftersom dom hjälper mig ekonomiskt!! Gud vad dom vart hästtokiga efter det mötet :rofl:

Efter alla behandligar så sa Ullis att han är såå otroligt spänstig, hon har aldrig kännt honom bättre, och hon funderade på att det kanske inte har något med hans ben att göra utan kanske han har problem runt ryggpartiet.. Så vi beslutade om att jag ska ta med en massör som ska massera honom 1-2 gånger i veckan och se om det kanske var problemet! TROR NI ATT DET KAN VARA PROBLEMET?
Fast när han är på banan och travar i lågt tempo så är han riktigt kantig men så fort tempot höjs så skärper han sig och travar jätte fint.. Han är rätt så grov i kroppen och aktionen!

Nu till Japanesen som har blivit bättre och bättre, han har svarat bra på den tuffa träningen! Han har nu tränat backe 3 gånger i veckan, 1 gång mer än vad alla andra hästar i stallet gör och det visar sig vara bra, han har blivit mer fokuserad och vet exakt vad han ska göra nu på banan :bump:.. Men tyvärr blir det väl så att han inte kommer att starta förrän efter sommaren då han fortfarande är
otroligt svår att handskas med, han har inte någon vett i skallen.. TYVÄRR!! :cry:

Hoppas det börjar lösa sig nu! :angel:

Sv: Nu går allt perfa!!

Ha de ingen massör/equiterapeft knuten till stallet? Som behandlar flera hästar samma dag? Det brukar kunna bli lite billigare med reskostnader osv... De brukar ha muskelproblem när de har benproblem, vilket som orsakar vilket kan vara svårt att avgöra...

Sv: Nu går allt perfa!!

Min kusins fru är hästmassör så det är hon som fått ansvaret ayy ya hand om Joker! :)

Jo Japanesen har jag mycket tålamod med, vet att han kommer bli bra och han får ta sin tid men det känns bättre att få veta att han börjar gå framåt för ett par månader så stod allt stilla, han var inte alls koncentrerad och hade ingen lust att samarbeta utan bara jävlades med alla! :o

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 821
Senast: Anonymisten
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
13 085
Senast: Nixehen
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 872
Senast: Lhas
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 056
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka