Nu får vi se upp..

Sv: Nu får vi se upp..

Om du varnar för ett virus kanske du fattar att man inte vågar trycka på länken? ;)

Fick precis virus på datorn + många mina kompisar. Något som går. Råd till alla: kolla upp säkerhet etc.

*haha* min stackars dator blev attackerad igår, min sambo fick tillbringa hela natten med att rensa:angel:

Haha, just det. Länken är i alla fall till Aftonbladets hemsida där det finns en artikel om detta. Har man musen över länken men inte trycker kan man se adressen nere i vänstra hörnet. Annars kan man ju gå in på aftonbladet.se och leta själva..

Fast grunden till allt är ju som vanligt att man INTE ska öppna och klicka på länkar i okända mail, inte klicka på konstiga länkar i forum och på internt osv. Gör man inte det så är man rätt säker från det där med :)

MSN o hotmail funkar inte för mig heller. Har precis scannat min dator efter virus så de hoppas jag inte beror på de:crazy:

Such vad trött jag blir på dessa idioter som sitter och gör virus. Jag förstår inte det roliga med att förstöra för andra. :mad:

Det är därför man ska ha ett program som skyddar mot virus på sin dator..

Tyvärr räcker ju inte det heller, man ska uppdatera virusprogrammet samt OS:et dagligen för att vara så skyddad man kan vara. När någon kommer fram till ett säkerhetshål så tar det bara några timmar innan det är ute nya virus, maskar mm...
Finns tex anledningar till att de största attackerna ligger efter semestrarna, hos många företag är inte uppdateringarna på topp just då.

MSN o hotmail funkar inte för mig heller. Har precis scannat min dator efter virus så de hoppas jag inte beror på de:crazy:

Nöjd. jag är iaf inte ensam om det alltså. de funkade i morse, lr ja, de va igång iaf, men ja kunde inte skicka å ta emot några mess. nu kommer ja inte ens in på den sablans skiten

Varken msn eller hotmail har fungerat på hela dagen för mig. Hittade ni några virus i era datorer??

Jag har noll koll på hur man ens letar efter virus :eek:
Fick datorn igår så ja tycker väl inte att de borde va de. Men med min otur så vet man aldrig

Nope, har inte hittat några virus.
Så det måste vara hos MSN som felet ligger hos.
Kommer in på MSN men kan inte gå in på min hotmail och de meddelanden jag skickar kommer bara fram ibland:(

Som tur är har jag ett bra antivirusprogram (visst, det är ingen garanti, men bättre än inget), som söker automatiskt efter virus och talar om när jag ska uppdatera. Undviker också att klicka på märkliga länkar (fick en sådan i en kommentar på min blogg en gång - länken raderades direkt), men man vet ju aldrig ändå. :crazy:

Det är precis likadant för mig, OM jag öht. kommer in på msn får jag tillbaka dom flesta meddelandena. Har provat på många olika datorer och med flera konton så felet måste ligga hos msn på något sätt som sagt.

Liknande trådar

Samhälle För att länka till den andra tråden om att begränsa paddor. Flera skolor i Europa har börjat förbjuda mobiler under skoltid. Är det...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
8 166
Senast: Enya
·
IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
534
IT & mobiler Hej, bukeraklet! Har två it-frågor: !) Hur ändrar man sin mailadress på facebookkontot??? 2) Förr hade jag epost NN@live.se men hittar...
Svar
4
· Visningar
343
Senast: sweep
·
Kropp & Själ Hittade en mycket intressant artikel i Guardian om hur synen på och etiken har ändrats för neurodiverse och att ny forskning bl.a har...
Svar
0
· Visningar
304
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka