Nu e dom födda!

Meibla

Trådstartare
:banana: :bump:

19 st små klumpar :o
Många ungar för en förstföderska :crazy:
Bilder kommer så småningom (när dom fått päls) :D

Sv: Nu e dom födda!

Åh bääääbisar! :love:

Nämen klart du måste visa prinskorvarna också hörrudu, inte bara pälsbollar heller! :) :love:

Vill inte störa mamman. :( hon skulle väl iofs inte ha nåt emot å visa sina bebbar, men eftersom det är hennes första kull så vill jag låta henne vänja sej vid att vara mamma först innan jag kommer och rotar bland dom små :crazy: Man vet ju inte hur dom reagerar när det e första kullen.

Nej förstås, men rosa är de ju ett tag till vettu ;) Kan ju alltid släppa ut morsan en sväng och knäppa då :) :D

hehe japps d kan jag göra. dock inte ikväll :D
Satt och funderade lite på om jag ska låta henne behålla alla ungarna, eller om jag ska gallra lite :( 19 st är många. Och jag vet inte om hon kommer klara av att ta hand om allihopa

Ok :)

Ah var sånt också ja... Det som är så synd med många, ju fler desto roligare för en själv men större risk för dödsfall bland bebbarna :( Jag hade nog hållit koll efter svaga ungar och tagit bort de och låtit bli resten iaf, om inte mamman börjar bli mager eller så... Hade hon blivit det hade jag antagligen låtit 12 leva och resten inte :(

Hehe.. först förstod man inte riktigt vad ni pratade om... :D

Kul! Hoppas att allt går bra...

jo, jag har tänkt hålla koll nu närmaste dygnen, har kollat på dom idag, och alla verkar få tillräckligt med mat hittills :D

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 340
Senast: Enya
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 235
Senast: Juli0a
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 351
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 770
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar