Nu du Moa är det klippt!

Sv: Nu du Moa är det klippt!

Andningslarm? Har hon problem med andningen eftersom du har det hela tiden? Hur länge ska hon sova med andningslarm?
På Lindex finns det body som ser ut som linne och trosa... Pröva en sådan och se ifall andningslarmet kan funka på henne då och sedan pröva byta material på sängkläderna. Det kan hjälpa just med byte av sängkläder.
Satinlakan (blanka modellen) kan både vara svalt och även varmt åt dem, men jag skulle definitivt pröva.

Vi märkte tvärtom pa varan dotter, hon har bara haft kortärmad pyamas men alla lag i tvätten sa jag satte pa henne en med langa ben och armar och da sov hon mkt bättre, har använt den flera nätter nu och hon sover bättre. Hon vill inte ha ngt täcke/filt över sig alls sa jag tror hon frös lite innan.

Nu har vi inte alls sa stora sovproblem som TS, hon vaknar iof ofta men somnar om ganska fort igen.

Min sambo hade en syster som dog i PSD, så det var ingen tvekan om att moa skulle ha det.

Hur länge.. tja, tills jag kan slappna av när hon inte har det:D

Jag har också använt andningsalarm länge, trots att mitt barn andas bra.

Förebyggande syfte och eftersom psd är så nyckfullt och kan drabba tillsynes friska barn så var valet helt självklart att andningalarm skulle användas !

japp det finns men då måste hon ligga i sängen o sova jämt, och de gör hon ju inte. Skulle behöva 3 st i så fall:p

Jag har också använt andningsalarm länge, trots att mitt barn andas bra.

Förebyggande syfte och eftersom psd är så nyckfullt och kan drabba tillsynes friska barn så var valet helt självklart att andningalarm skulle användas !

Skriver under på det! :)

Jag känner igen det där med hennes favoritsysselsättning... My är och har alltid varit en tuttfia och så fort hon blir trött eller blyg eller ledsen så åker handen ner i urringningen på mig fortfarande :laugh:

På nätterna är det väldigt irriterande när hon är vaken flera timmar och ska vrida runt mina bröst så många varv hon kan (ha ha), in och gosa i armhålan och lyfta brösten och trycka dem uppåt så långt det går etc... Med vassa små naglar och starka armar är det rätt jobbigt! Jag brukar se helt sönderriven ut på morgonen. Jag vet inte riktigt hur jag ska komma bort ifrån det. Jag har testat att sova med t-shirt men hon lyckas ändå knöla ner handen och jag blir bara varm och irriterad av t-shirten. Ibland lyckas jag snurra in mig i täcket så att hon inte kommer åt, men då tar det istället ännu längre tid för henne att somna och det är det inte värt sådär på natten när man är trött. Det enda som fungerar då är att det är hennes pappa som lägger henne på kvällen och att det är han som hämtar upp henne ur sängen när hon vaknar på natten och lägger henne hos sig (så att hon inte vet att jag är där). Men det går ju inte när han jobbar natt...

När My var i Moas ålder var det dock mest jag som gällde på nätterna, mycket hänger ju säkert ihop med nattamningen, och det var en tuff period. Det är verkligen betydligt bättre nu även om vi har lite bakslag då och då (här om natten var hon vaken mellan 00 -03:30), men man får försöka tänka att det går över förr eller senare... för det gör det garanterat!

Kämpa på och försök att stå ut och sova igen lite sömn när du har möjlighet!

//Julia

tänkte uppdatera lite om progressen!

Hon är överjävlig att få att somna nu för hon reser sig bara i sängen hela tiden och går fram och tillbaka längs med sidan. Till slut somnar hon iallafall, och har nu senaste två nätterna bara vaknat 2 gånger / natt!
Igår somnade hon visserligen inte förrän 23.00, men ändå!

Givetvis är det ju inte säkert att detta håller i sig när det bara varit 2 nätter, men vi kan ju hoppas:D.

hon har varit superförkyld i helgen och vi har sovit 2 ½ timme under natten då, totalt. Så det är himla skönt att det gått bättre nu så hon har fått sova ifatt lite.

Hon äter mer under dagarna, jag ger henne mat med 2 timmars mellanrum. Hon äter som en häst! till frukost idag åt hon ½ macka, 1 ½ portion gröt och 1 banan:D

Hon är överjävlig att få att somna nu för hon reser sig bara i sängen hela tiden och går fram och tillbaka längs med sidan. fått sova ifatt lite.

Jadu, man vet inte om man ska skratta eller gråta när dom gör sådär.
Men hur lång tid tar det totalt?

Jag brukar aldrig lägga sonen förrän han blir trött (på riktigt) annars kan man bli sittandes... Och om det ändå tar tid så brukar han bajsa till slut :D sen somnar han på två sekunder när han fått ny blöja.

Sover hon fortfarande två gånger på dagen? Och hur länge sista svängen?

En annan sak som jag tänk på..
Varför skilja på natt och dag?
Det gjorde inte jag när jag började få honom att somna själv. Mörkt i sovrummet och sova i spjälsängen osv. Vi gör likadant alltså på dagen (om vi är hemma givetvis) som på natten och det funkar hur bra som helst.

Mild fasthållning kanske fungerar ?

Att du lägger henne i positionen som hon brukar somna ( mage/sida gäller här ) och sedan håller fast samtidigt som du stryker med handen över ryggen?

Fungerade på E när hon bara skulle stå upp hela tiden, det förutsätter dock ( tycker jag ) att dom är redo för att somna och trötta.

som hon går omkring/reser sig? en halvtimme ungefär skulle jag tro. Det slutar ofta med att vi får sitta bredvid sängen och hålla hand lika länge, minst, innan vi kan släppa utan att hon vaknar.

Hur hon sover beror på hur dagen ser ut, igår tex var det rätt härjigt så hon sov 3 gånger á 20 minuter ungefär i bilen. Men allt från det till en gång. När vi har en normal dag hemma sover hon 2 gånger efter hennes egna klocka. Sista gången är en timma.

Angående fasthållningen så tror jag att hon skulle bli galen och skitarg..

Vi lägger henne när hon har coolat ner i vår famn en bra stund, när hon visar tydliga tecken på att vara trött. Hon får flaskan, äter en stund och sen är det fullt rejs och vill upp igen.

Givet att dom blir frustrerade, men iaf E lugnar ner sig tämligen omgående när hon inser att det inte är lönt ( givet att hon är trött ). Nu somnar hon utan sådana krussiduller, hon stupar verkligen i säng på kvällarna =)

Alla har vi olika tyckanden men jag tycker en halvtimme är ok i början. Sen är det ju också olika perioder där det går fortare/tar ännu längre tid.
Oftast tar det fem minuter att lägga sonen, men då vill han hålla handen tills han har somnat. För mig är det helt ok.
Vi har provat att inte göra det och också lämnat honom (om han bara stökar), men det funkar inte. Jag tror inte på gråta-tills-man-somnar. När han är sån vill han oftast ha närhet och då brukar jag ta upp honom och ligga och krama honom i vår säng, det brukar gå jättebra.

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
565
Senast: Bufera
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
305
Senast: falukorw
·
Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 903
Senast: G-uldlock
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 141
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar