Nu börjar jag bli nervös...

Luna10

Trådstartare
..ska ut på dressyrtävling i helgen med kallblodet som ALDRIG satt sin hov på en dressyrtävling förr. Själv har jag tävlat LC och LB med halvblodet för 10 år sen, en LA har jag också tagit mig igenom med godkänt resultat.

Kallblodet är inkörd men aldrig travtävlad med, men väldigt felriden före jag köpte honom och allmänt jobbig. Nu i mars i år hittade jag en jättebra tränare och vi har utvecklats enormt. Så nu tyckte hon att vi skulle prova starta en LB. Tränaren har själv tävlat MSV så hon borde väl ha koll på vad som krävs.

Helt onödig tråd egentligen, men om någon har tips va jag ska tänka på så jag inte glömmer något helt självklart.;)

Igår påminde kompisen mig om att man måste ju ha sporrar när man tävlar. Ooops. Som tur var hittade jag dom ,ett par gamla korta runda. Dom duger väl.

Sv: Nu börjar jag bli nervös...

Lycka till. Men du, är det lokaltävling så behöver du inte sporrar, så slopa dem om du inte brukar rida med dem. Är ju tillräckligt mycket nytt ändå på tävling. :)

Men du, är det lokaltävling så behöver du inte sporrar, så slopa dem om du inte brukar rida med dem. Är ju tillräckligt mycket nytt ändå på tävling.
Det är ju bara en lokaltävling ja... Jag tar med sporrarna i alla fall, jag kan ju kolla på plats om jag måste ha dem.
Jag har ju ridit med sporrar förut, men just på denna hästen bara någon enstaka gång för att prova. Det var inga problem vill jag minnas, men han går väldigt bra utan sporrar.

Uppdatering:

Hästen kändes fin på framridningen, lite konfunderad av alla hästar som svishade förbi på 15 cm avstånd men i övrigt cool. Kändes riktigt mjuk och lösgjord just före vi skulle in.

Men så fort vi kom in på banan drog han i handbromsen.:crazy: Allt annat (nästan) var jag beredd på men detta? Han brukar ju snarare hetsa:confused:.
Skritten och traven gick väl an men galoppen blev ju rätt jobbig. Han t.o.m. bröt i ena volten.

48% blev slutsumman. Mest 5:r, 6 på skritten och sitsen och sen blev det ju mest 3 och 4 på galoppen då.

Men jag är ändå ganska nöjd med tanke på att det var första gången. Hästen var ju lugn i alla fall. :rofl:

Nästa tävling är 1 november;).

Senast ändrad:

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 210
Senast: Flixon
·
Hundträning Har funderat på en sak i många herrans år och tänkte höra om det jag kommit fram till är något som andra känner igen sig i. Jag tränar...
Svar
15
· Visningar
1 548
Senast: TinyWiny
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 271
Senast: LaMagia
·
Dressyr hej! nu är det såhär att i närheten av oss är det en tävling om drygt 5 veckor, samt en två v efter det. föra att sedan vara paus på en...
Svar
14
· Visningar
3 371
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka