Nu börjar jag bli lite orolig!

vix

Trådstartare
Dottern fick hjärnskakning i slutet av december då vår bil åkte in i ett vägräcke. Vi låg på sjukhus för observation över natten. Ingen fara då.

Sedan dess har hon klagat på huvudvärk till och från. Hon kan vakna med ont i huvudet, på dagen kan hon säga att hon har ont och ibland på kvällarna. Jag har aldrig frågat henne hur det är med huvudet, utan hon kommer till mig och berättar när hon har ont.

Självklart behöver det inte ha någonting med hjärnskakningen att göra men jag börjar ändå fundera. Vad kan det annars vara? Synfel, bettfel, förkyld?

Hon ska snart på femårs koll så tänkte ta upp det då. Eller är det för länge att vänta till mitten av april?

Sv: Nu börjar jag bli lite orolig!

Det kan ju vara migränaktigt. Har hon ofta ont är det ju någonting så då hade jag nog velat tinga och be om remiss till läkare lite mer omgående för det är väl antagligen det bvc ger dig skulle jag tro. Onödigt attdra ut på det känner jag.

Just det, kollades nacke och rygg ordentligt efter olyckan? Fel där kan ju ge huvudvärk.

Jag skulle ringa och rådfråga. Huvudvärk är så vidrigt, även om det är något farligt.

Vänta inte sök direkt. Så hade jag gjort i vart fall. Behöver ju absolut inte vara något men kan ju vara det.

Det är kanske så enkelt att hon behöver glasögon

Jag tror att jag ringer imorgon. Hon hade ont igen nu ikväll. Hon var väldigt trött, men ändå. Inget jag bara vill släppa. Tack för input :)

När jag var 17 år fick jag en kraftig hjärnskakning och en liten blödning på hjärnan. Jag hade aldrig haft ont i huvudet innan det, men sedan den olyckan kan jag få ont i huvudet lite då och då.

Jag har aldrig kollat upp det, men nu är det snart 5 år sedan det hände. Tänker att det kanske kan bli så?

Men jag tycker absolut att ni ska kolla upp det!! :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·
Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 774
Senast: Lingon
·
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 997
Senast: Egonson_
·
Småbarn Sonen vart förkyld i början på September, efter några dagar så började han ta sig för öronen så vi åkte in,ena örat såg jättebra ut,det...
Svar
7
· Visningar
940
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?