Nu börjar det bli tid för släd turer!

Fislisa

Trådstartare
Snart är vintern här och jag längtar tills snön kommer och man kan sticka ut på en tur med släden :love:

Nu är det såhär att jag ska i år köra lucian i klubbens lucia tåg! :D
Min fråga är om man kan köra med släden i ridhuset?
Jag har en nordsvensk bruks som är van att dra tungt, han var skogshäst som ung och hos mig har han dragit alla möjliga saker :p

Så vad tror ni? Släden är en mycket gammal typ, som en trilla fast med medar
:cautious:

Sv: Nu börjar det bli tid för släd turer!

Kan du provköra i ridhuset så ser du ju om det kan fungera ^_^

Jo visst.. Tänkte bara kolla om någon har provat, och vet om det är jätte tungt ;)

Jo jag har för mig det också! Måste kolla det :)

De hade slädar inne i Globen förra året, men underlaget inne i Globen är ju väldigt bra omhändertaget, kan nog vara stor skillnad i tex ett ridhus med "tungt" underlag.

Ja precis.. Jag får nog åka dit med släden och se hur det blir. Han är ju van att tex harva, inte bara ridbanan utan på åker också, så jag tror inte det är några problem för honom.. Men det kanske inte blir så bra för ridhuset :p

Har de inte medar med små hjul under i globen? Jag har för mig det.

På skidorna har jag för mig att man har plexiglas för att få det att glida bättre. Kanske kan man sätta på det? Det går ju att böja lätt genom att värma lite. Man måste ju har lite böj på, som ju medarna är, så att det inte tar tvärstopp.

Tror inte de hade det, syns inte på bilderna och kommer inte ihåg att jag såg det på medarna när de stod i gångarna på Globen.

TS - Men fråga i Foragruppen på Facebook så kan någon säkert ge dig tips och råd!

Liknande trådar

Körning Hur beter sig egentligen släden när ni kör, jag menar: glider/slirar den inte sidledes om tex vägen svänger och det är...
Svar
19
· Visningar
2 228
S
Distans Så var årets första tävling genomförd (ej inräknat Bergas 40 km CR) 80 km på Nybygget i lördags. Jag har själv känt mig ganska ur form...
Svar
7
· Visningar
1 508
Senast: Macken22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama