Nu börjar det bli ohållbart...

Demon

Trådstartare
Vi har ett problem med våran kastrerade hankatt. Det är en rätt lång historia men vi vore jättetacksamma för all hjälp vi kan få.

Vi bor på en gård och på andra sidan gården bor våra närmaste granne. Vi hade från början två hankatter som har växt upp med varandra, dom är 5 år nu och kastrerade båda två. De var båda ute katter och har aldrig varit osams tidigare. Men den ena katten började va mer hos grannen i våras och lekte med deras hund och så fick han mat där så han var rätt nöjd med det och va inte hemma så mkt längre så vi pratade med dom och bestämde att han fick flytta dit på hel tid.

Sen nu i vintras har han börjat kommit hit ibland och slåss med katten som bor kvar hos oss. Vet inte riktigt hur vi ska lösa det här, men vi kan inte fortsätta ha det så här. Än så länge så har det inte blivit mer än några rivsår. Det är alltid utan för vårat hus som dom slåss.

Hur ska man kunna lösa det här?

Sv: Nu börjar det bli ohållbart...

Hur långt ifrån varandra bor ni?
Har det synts andra katter som håller till kring gården?

Ja det är väl kanske 800 meter mellan husen.
Nej det är inga andra katter som kommer i närheten, utan det är bara dom här två hanarna.

Det känns som att den bortflyttade katten vill återta reviret igen, kanske testa att ta tillbaka katten och se om det löser sig när han inser att de kan dela revir igen?
Jag vet faktiskt inte ... annars kanske ni kan försöka skrämma bort honom från er varje gång ni ser honom hos er?

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
316
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
701
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
751
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 741
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka