Nu är min pålla

mysko

Trådstartare
så gott som "frisk" :D
Hon blir piggare för vart vecka som går men lite trötthet finns kvar men det är nog pälsfällningen.
Hon har inte ramlat ihop (peppar peppar) på 3 veckor nu :banana:
Hon har fått lystern tillbaka i ögonen som ni ser på kortet och humöret har även kommit tillbaka som ni ser på det andra fotot där hon försvarar mig från sin "polare" förut så orkade hon inte ens gå undan för honom.
I slutet av April ska det tas nya prover för att se om Erlichiosen är borta
Magen är nu helt OK efter M&Tbalansen (behövde bara en kur) och kisseriet är nu normalt igen.

Jag är sååå lycklig att hon har blivit så här bra från att nästan vara "utdömd" :love: :D :love: men fy vilken jobbigt tid vi har haft :cry: det tog även på mina krafter och jag har gått ner minst 10 kg pga detta.

Jag Älskar verkligen den här hästen och vi har kommit varandra så nära under denna tid :D

Hon är piggheten själv men vi har fortfarande andra utetider för att hon ska få så mycket vila som möjligt och orka med.

Se hennes ögon vad de lyser :love:
Scodi178.jpg

Här ÄR hon arg :angel:
Scodi188.jpg

Senast ändrad:
Sv: Nu är min pålla

Åh, vad skönt att höra att hon är så mycket bättre! :bump:

Hon ser riktigt pigg ut på ögonen, hoppas det fortsätter så.

:bow: :bow:
Ja det är en fröjd att se henne nu :banana:
Skillnaden är så stor att det inte går att beskriva.
Man tänker inte på hur jobbigt det är förrän man hamnar i situationen
Att se sitt älskade djur bli så sjuk och lida är så fruktansvärt :cry:

Titta på ögonen här, bilden tagen för ca 3v sedan
Bild009.jpg

Senast ändrad:

Vilken skillnad i ögonens uttryck!

Det måste vara en fröjd att se henne blotta tänder och stryka öronen åt "polarn" också ;) .

Javisst är det en stor skillnad :D
Ja kompisen kan gott ha det för all vallning han utför :angel:

35 som har kollat och ingen utav dom som kan gratulera till att hästen överlevde :confused:

:bow: zezel för din omtanke och dela glädjen med mig & pållan :D

Jo, jag gratulerar verkligen! :) :banana: :bump: :banana:

Jag är jätteglad för er skull, vet hur jobbigt ni har haft :(

Jag SA ju att hon skulle bli frisk, visst? :D

ja majja jag vet att du gratulerar oss :love: du har verkligen varit ett stöd :love:
Visst sa du att hon skulle bli frisk men mitt hopp var inte stort :cry:

jag har sett hur hon har kämpat varje dag, minut och när jag gett upp har hon brallat till det så mitt hopp kom tillbaka :love:

Nu när man ser på henne är tillsammans med henne så älskar man henne ännu mer för jag vet att hon kämpade för min skull oxå :love:

Vet precis hur du känner dig, jag kom också min häst väldigt nära när hon var dålig. Och jag älskade henne mer och mer för varje svårighet vi gick igenom. Så nåt positivt kom det ju ut av eländet ;) Och jag GRÄT, när min häst första gången gick rent på volt, vilket hon inte hade gjort på 1,5 år!

Hon är jättesöt din pålla!
(Och lite lik min :love: , det har jag nog också sagt förut :D )

/Petra

Senast ändrad av en moderator:

Jag gläds med dig och din häst att allt gick bra som jag sagt förut och det är just en sådan berättelse som gör att hoppet inte helt dör ut.

Jag kommer nog att gråta jag med när jag kan sätta mig upp och skritta ut första ggn, hon blir så glad när jag kommer med tränset och så ska matte bara gå jämte och då blir hon lite moloken i blicken :crazy:

Javisst är dom vackra våra små tjejer :love:

Senast ändrad:

mysko skrev:
Jag kommer nog att gråta jag med när jag kan sätta mig upp och skritta ut första ggn,

Ja DET kan jag nästan lova att du kommer att göra :p

Jag kan fortfarande få tårar i ögonen när jag rider *s*, eftersom jag ett tag aldrig trodde att det skulle bli möjligt igen :crazy: Och när jag hade galopperat för första gången på 2,5 år, då var jag helt salig en vecka efteråt, folk trodde jag blitt knäpp :D

Hoppas du kan ta en liten skrittur snart då, så blir pållan din också jätteglad! :banana:

ja de kommer säkert att flöda ;) näsdukar i fickan och så får jag väl förvarna inhyningen :D

Jag har bestämt att i mitten eller slutet av Maj ska det bli premiär om hon är helt frisk då :banana:
Fram tills dess så blir det att gå för hand och tömköra :D

Grattis! Vilken skönhet hon är!
Kul att hon orkar visa tempramet igen tycker hon är jättesöt när hon är arg :devil:

Skönt för dig att du nu kan slappna av och njuta av din häst igen istället för att bara vara tvungen att fundera vad somär fel kan du nu uppskatta allt som är bra!
(Jag har läst dina tidigare trådar och funderat och lidit med er.)

Om du är hälften så snygg som di n häst blir ni ett stiligt par :)

ridtravare skrev:
Grattis! Vilken skönhet hon är!
Kul att hon orkar visa tempramet igen tycker hon är jättesöt när hon är arg :devil:
:bow: så hemskt mycket & javisst är hon vacker

Skönt för dig att du nu kan slappna av och njuta av din häst igen istället för att bara vara tvungen att fundera vad somär fel kan du nu uppskatta allt som är bra!
(Jag har läst dina tidigare trådar och funderat och lidit med er.)
:bow: :bow: menar verkligen det

Om du är hälften så snygg som di n häst blir ni ett stiligt par :)
:rofl: satte bullen i fel strupe när jag kom till den sista raden :rofl:
Det roligaste jag läst på läääänge :D

Såå nöjd och lycklig hon ser ut att vara på det första fotot!

Jag vet inte riktigt vad som hänt, men har ivf insett att ni två har kämpat mycket tillsammans.

Keep up the good work...

Lycka till i framtiden!! ;)

:bow: jo vi kämpar på och det går framåt :D
Du kan läsa om du vill länkat till den första tråden
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=544983

Det har tagit sina månader med mycket vånda & förtvivlan & gråt :cry:

:bow: framtiden ser ljus ut nu :D
NiitSirK skrev:
Såå nöjd och lycklig hon ser ut att vara på det första fotot!

Jag vet inte riktigt vad som hänt, men har ivf insett att ni två har kämpat mycket tillsammans.

Keep up the good work...

Lycka till i framtiden!! ;)

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 889
Hästmänniskan jag la av det här med hästar för ca. 3 år, när jag tog beslutet att ta bort honom. De första 2 åren jag hade hästen, letade jag efter...
Svar
9
· Visningar
1 532
Senast: vildeld
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
35 149
Senast: cirkus
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 658
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka