Nu är min gammelman död :(

Mynta2

Trådstartare
Min hundbäddskissande 15 åriga hane dog i dag. Vet ej hur. Hittade honom under databordet liggandes död. Han levde på morgonen, var ute i köket och tiggde mat vid halv sju i morse. Jag gick hemifrån kl 08,30 och var hemma vid 09,45 ungefär..då var han död. Jag fattade på en gång något hade hänt när jag såg honom där under, för under databordet skulle han aldrig lägga sig att sova. Han sover enbart i min säng eller på datastolen. Troligtvis måste han fått hjärtstillestånd ( vad jag tror...bara en gissning). Han kanske kände sig dålig och drog sig undan...det är ju undanskymt därunder. Han såg fridfull ut. Som att han sov bara.

Han hade astma och hostade ganska illa på slutet. Fy fasiken vad jag grinat i dag :cry:...men jag visste ju han levde på lånad tid...men sådant skjuter man undan hela tiden. Fy vad jobbigt det är med djur när dom går bort. Ändå skaffar man dom hela tiden.
 
Sv: Nu är min gammelman död :(

Beklagar verkligen.
Det är alltid jobbigt när sådant händer.

Har själv en här hemma som lever på lånad tid......
 
Sv: Nu är min gammelman död :(

Nä vad tråkigt:(.

Våran gammelkisse gick bort på samma sätt i vintras, bara dog. Saknar honom så.

Kram
 
Sv: Nu är min gammelman död :(

Råkade ut för samma sak den 13:e augusti i år. Min stig dog i sömnen på sin stol. Han var dock bara sju år gammal. Men sorgen är den samma.
Känner med dig, kan fortfarande bli jätte ledsen när jag tänker på stig.

/B
 
Sv: Nu är min gammelman död :(

Tack alla. Och sen dras man som människa med dåligt samvete...dagen innan var han extremt efterhängsen..jag var stressad..och föste mest bort honom. Fy fasiken vad jag har ånger nu :(. Men han sov ju på mina fötter i natt och var ute i köket och tiggde i morse...men ändå :(. Man ångrar allt man skulle gjort men inte gjorde.

Det går över..litegrann..men tar sin tid.
 
Sv: Nu är min gammelman död :(

Om du hade vetat hade du givetvis hanterat situationen annorlunda, men nu hade ju varken du eller någon annan en aning om att han inte skulle finnas kvar.

Det är tråkigt när ens kära djur dör, men döden är en del av livet och vi kan inget annat göra än att acceptera hur det blev. Dock är det alltid liks tråkigt! :(

Beklagar verkligen sorgen!
 
Sv: Nu är min gammelman död :(

Beklagar din förlust men blir glad att din gammelman fick somna in hemma i sitt eget hus.
Drömmer själv mardrömmar om beslutet jag snart tvingas ta för min gammelman.

Du behöver inte ha dåligt samvete för jag är helt övertygad att han haft ett långt och trevligt liv med dig. Det är förresten bland det värsta att förlora sin hårige vän.
Usch vad osammanhängande det här blir
Kram till dig
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp