Nu är min älskade Buck borta:(

charmant

Trådstartare
För ca 30 minuter sen somnade min älskade Buck in för evigt nästan 13 år gammal.
Jag har haft honom sen har var 1 år och då kom han från en missbruks familj som inte varit allt för vänliga mot honom.
Denna hund har följt med mig överallt och varit en räddare i nöden många gånger då jag mått dåligt.
I kväll ska jag tända ett ljus för min underbara hund.¨

14312126.jpg

14312127.jpg

Så klart han var Brynäs fans

14312505.jpg

Upp och ner

Sv: Nu är min älskade Buck borta:(

Skickar en tröstkram*
Fruktansvärt att bli en familjemedlem mindre. :( Men tyvärr är det så att ha djur. Han väntar på er i himelen. :bow:

Skickar en tröstkram:cry:
Sj försvann vår älskade Dino för två år sen.. o nu för bara några veckor sen försvann en kompis hund.. riktigt hemskt när ngt sånt händer:cry:

Tänk på hur många fina år du fått med honom och att han haft det så bra hos dig. Vet hur jobbigt detta är, så jag har inga ord. Sorgen går över, men aldrig saknaden. En stor, stor kram till dig.

Han väntar på dej vid Regnbågsbron! Vilken jättefin hund!!
Och tänk vilken lycka för honom att han fick komma till dej och få ett långt, bra liv ändå!!!
Och så måste jag få citera Harry Martinsson:
-Varje djup sorg har förlorad glädje till föremål.
Tappa inte bort denna riktning.
Låt inte sorgen glömma sitt ärende.
Sorg är den djupaste ära glädjen kan få!

Han ser ut som femtio kilo vänlighet, en riktig gentleman! Han är verkligen jättefin.

Förstår att det är en mycket sorglig stund, hundar ger så mycket under deras korta levnad och man önskar att de fanns för evigt. :cry:

*tröstkramar*

Jag beklagar sorgen och skickar många tröstekramar!!!

Tänker på dig L ! Vet hur det är,fast min herre blev ju inte så gammal! Tänk nu på din andra herre,så han inte sörjer! Kramar från oss!

Beklagar sorgen!

Jag vet hur du känner dig, i somras fick jag ta bort min livskamrat, efter 13 år tillsammans.

Sorgen mildras, sanna mina ord, men saknaden är fortfarande enorm. Jag har gått från ateist till troende efter Faffys död, det jag vet nu är att det enda våra djur vill är att vi ska vara lyckliga. Efter 5 månader kan jag glädjas åt mina minnen med hunden. Trots att hon är borta, finns kärleken kvar.

Usch, nu gråter jag...

Skickar tröstkramar! Vet hur det känns, det är snart tre veckor sedan min Joker lämnade mig ensam kvar på jorden.

Nu sitter Joker och Buck på ett måln och käkar köttbullar tillsammans:D

Tusen tack alla.Det känns så konstigt på nåt sätt att bara ha 50 kilo hund kvar och inte 100 kilo som det brukar vara.Tur att vi har Hero kvar i alla fall annars skulle jag väl bli knäpp.

Movi...tänkte faktiskt på er och er hund,komemr så väl ihåg när jag fick era sms att han var borta.Han och Buck leker säker nu där uppe och gräver upp någon gräsmatta eller nåt annat bus.

Ja,du..kommer du ihåg första gången vi skulle släppa ihop våra herrar? Du var lite nervös,buck tyckte inte om svarta hundar..och två 50kg klumpar,njaaa..Men hur bra gick det? Jo,kanon! Slogs aldrig,brydde sig knappt om varandra,värre med dom två andra en gång..
Nu har dom varandra där uppe! Kramar!

Jag vet hur det känns då jag går igenom samma just nu. Min hund somnade in, endast 6 år gammal i sömnen natten mellan torsdag och fredag. Så vet hur det känns när ens familjemedlem plötsligt är borta..

Jag vet så väl hur det känns, både när det gäller hästar och hundar.

Här är han; hundarnas hund, min hårige bror. Han somnade in med huvudet i mitt knä för snart två månader sen och dog precis som han levat: värdig, trygg och älskad. Det var dags, men åh, vad han fattas mig.

n611552195_200592_5280.jpg

I dag känns det lite lättare men i morse tog jag hans halsband av ren reflex och ropade...grabbar ska vi gå ut :cry: sen kom jag på vad jag gjorde när bara Hero kom.....
Plockade undan Bucks saker idag...jobbigt.

14312128.jpg

Sover i sängen

14312507.jpg

14312130.jpg

Tur att vi har Hero,vår schäfer kvar i alla fall.

Liknande trådar

Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
950
Senast: Bison
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 678
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 965
Senast: lizzie
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Varning att dethär är om känsliga saker så kanske är jobbigt för endel att läsa om. Men jag vill bara berätta om det men jag vet inte...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 445
Senast: Motacilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka