Hur oseriös får man egentligen vara som säljare? Har letat häst nu under sommaren, och lusläst alla annonser. Flera gånger har blicken stannat på annonser från en och samma säljare. Varför: -Jo, hästarna är riktigt snygga, bra bilder, oftast film, bra stam, och det bästa av allt, priset! Hästarna är ohanterade, kommer direkt från uppfödare, gått på lösdrift, är lite magra och eländiga, men ändå! Nu har jag gjort samma misstag 2 gånger! Åkt dit (lååång väg) kollat, filmat, åkt hem, för att upptäcka rörelsestörningar (halta, patella, konstiga hakrörelser vid avbrott mm. mm.)på 5 av 7! De sista jag kollade på hade rörelsestörningar, men var besiktade samma dag UA! En av dessa var så tåtrång bak att han snavade på sig själv. Ska även tillägga att jag haft en veterinär som kollat mina filmer och som bekräftat det jag själv upptäckt. Efter sista resan insåg jag att ryktet var sant (hade googlat en del innan om säljaren, men kännde att jag ville bilda mig en egen uppfattning). Ett rykte sa bla. att säljaren köpte hästar som skulle till slakt, och nu tror jag på det. Vad vill jag säga med detta? Jo, är man inte super duktig själv (det är inte jag...) så ta med någon som är det eller som i mitt fall, filma så mycket du kan, för när man står där med en jättetrevlig säljare som visar upp den ena fina hästen efter den andra så är det lätt att drömma i väg Jag letar vidare! Mvh. Matten