Sv: Nu är jag nyfiken
Nu ska jag berätta hur jag gjorde.
Det gick öht inte att fånga honom i boxen utan att skrämma vettet ur både honom o mig själv så det gav jag upp.
Jag gick in och mockade nu varje morgon och sprätte runt med grepen lite bara för syns skull, normaliserade att man faktiskt kan röra på sig utan att man för den delen ska döda honom
Sen utan grep har jag vart där inne med fokus på att hitta ett, endaste underbart kliställe som sedemera i hans tränings ska betyda trygga punkten.
Jag bestämde mig efter att ha testet honom lite att trygga punkten fick bli höger sida korset och kli med vänster hand.
Detta har jag strävat efter två dagar nu.
Det har mest liknat Rodeo.
Men jag har rört mig mot honom, ända tills han stannat, då har jag stått blickstilla men med min energi mot detta goa klieställe och hela tiden fokus på att KLiA mys.
Idag samma. men idag fick jag napp. direkt. rakt fram till trygga punkten o klia mys. hårt, gott, länge. bytte över till vänster sida, ganska ok det med. Höger hand inte alls ok, tillbaka med vänster och sedär nu fick jag klia över ryggen, upp mot halsen.
La grimskaftet lite lätt o snyggt över ryggen medan jag kliade o då fick han panik.
Det låg kvar när han hade studsat färdigt och då sökte jag mig till trygga punkten igen och då blev han NÖJD. fick snabel o började slappna av ordentligt.
Nu fick jag klia honom över HELA överkroppen och ända fram mot ansiktet. Nu kunde jag utan något större besvär knäppa på grimskaftet.
Nu övade vi att bli kliad av höger hand, det var inte lika kul alls.
Höger hand är mer kraftfull, drivande. vänster hand är mer kvinnlig, feminin energi, mammaenergi.
efter en stund när han mös med båda händerna på sig så skulle vi gå ut och gå. Det var INGA som helst problem. han följde mig som en hund, ut till Midas.
Så, idag har Midas Nordsvensk brukshingst fått en ny kompis i hagen, lilla bebis Welsh Mountain som kan stå under magen på honom.
Dagens sötaste bild, två isabeller med bläs, en mini en jätte...GUD så söött.
Det var det