Nu är jag förvånad!

Mysaan

Trådstartare
Min lilla tjej har sedan hon kommit till mig varit otroligt snäll. Ibörjan nästan skygg för folk. Skyggheten försvann ganska fort iofs men hon har varit lätt att handskas med och mycket trevlig.

Så i förrgår vart jag helt chockad. Min lilla tjej som alltid gått bakom när man lett henne och stannat när jag stanna osv helt plötsligt bestämde hon sig för att hon skulle gå över mig. :eek: Har aldrig hänt tidigare och givetvis tillät jag inte det denna gång heller.

Är detta någon ungdomstrots? Hon är nu 1½ år ganska exakt. Tror ni hon lärt sig av stallägaren hästar som är hopplös eller vad trror ni det beror på? Kommer detta vara något jag kommer få kämpa med eller kommer hon lägga av? I går var det inga problem alls kan jag säga.

Sv: Nu är jag förvånad!

Eftersom att hon är så pass ung så tror jag nog bara att hon testar dig lite grann för att se om du verkligen bestämmer.
När hon gör så, säg ifrån på skarpen och backa henne gärna något steg.

Sen kanske ni kan träna lite på följa john eller nått, ledarskaps övningar så att säga, det kanske inte behövs någon träning egentligen men bara för att checka av liksom.

Sv: Nu är jag förvånad!

Jag såg till så hon förstod på en gång att detta inte var acceptabelt även fastän jag faktiskt fick bli duktigt "ilsk" på henne för att hon skulle fatta. :eek:

Liknande trådar

Övr. Katt Idag finns inga ord. Bara tårar och ett oändligt svart mörker. Ensamhet och en brutal och obarmhärtig sorg som sliter i bröstet. Elvis...
Svar
16
· Visningar
2 261
Senast: Eva S
·
Hästmänniskan Var nyss ute och red på min lille kille, solen skiner, hästen är jättepigg och det gröna gärdet som vi brukar galoppera på ligger...
2
Svar
35
· Visningar
4 276
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 964
Senast: Zpunk
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok “Känner du ingen i den här staden?”, frågade mina kollegor undrande när jag för ca 2 veckor sedan precis hade börjat på mitt nya jobb i...
Svar
9
· Visningar
2 633
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama