Nu är honorna här!!! =D

_Ninni_Hedblom_

Trådstartare
Kl 15,00 var vi hemma efter att ha hämtat mina nya honor. :)
Så, får jag nu presentera för er..

Hikari

och
Hoshi

Båda två

Dock har jag upptäckt något som kan bli ett problem om det inte avtar. Nämligen att Hoshi juckar lite FÖR mkt på Hikari. Det syns väl att Hikari blir väldigt stressad utav det, och trots att hon försöker smita undan, så är Hoshi direkt efter henne. Jagar runt henne i buren som en galning. Går ca 5-10 sekunder mellan dominansvisningen.

Har tänkt ge detta en vecka eller två, innan jag särar på dem. En av dessa kommer jag försöka sätta ihop med min kastrat och hoppas det går bättre då. :) Han är så enormt snäll och har haft sällskap förut, så det borde inte bli några större problem.

Sv: Nu är honorna här!!! =D

apocalypsze skrev:
Oj så läckra! :love: dvärgvädurer?

Japp, fast definitivt inte renrasiga som ägarna påstod. :P Syns det är någon korsning, då de inte har samma stabbiga kropp, huvud och svans som min renrasiga dvv-hane. Är nog lite hermelin i dem, eller hare (dvärg eller belgisk), tror jag iaf. :) Ska bli intressant och se hur de beter sig senare med hinder. :)

Vad dåligt av uppfödaren :cool: men jag antar att du inte är inne på renavel av dvärgvädur, eller? Bara hopptävling?

apocalypsze skrev:
Vad dåligt av uppfödaren :cool: men jag antar att du inte är inne på renavel av dvärgvädur, eller? Bara hopptävling?

Nope, föder ej upp renrasiga dvärgvädurer, så för den delen gör det inget. :) Föder upp blandraskaniner, just nu enbart till kel, men skulle vara kul att föda upp för hoppningens skull också. :)

Oki, då förstår jag, hoppavel låter intressant ;) kommer ihåg när jag köpte min första kanin, från en djuraffär då givetvis, han var märkt "dvärgvädur" men när han växte var han inte mycket "dvärg"-aktig längre om man säger så :angel: :D

_Ninni_Hedblom_ skrev:
Syns det är någon korsning, då de inte har samma stabbiga kropp, huvud och svans som min renrasiga dvv-hane. Är nog lite hermelin i dem, eller hare (dvärg eller belgisk), tror jag iaf. :)

Min Renrasiga DVV hane som jag hopptävlade med va inte alls stabbig som vissa andra dvv. Han var nätt, ungefär som dina..
han va renrasig med full stamm.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och min man har en adoptivhund, en staffe, som är fem år gammal och som nästan alltid är världens bästa hund. Vi har bara haft honom...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 277
Senast: mmbot
·
Övr. Katt Det vill sig inte riktigt med att introducera katt nummer tre. Y är en 12-årig kastrerad hane. Levt med sällskap hela livet minus två...
Svar
15
· Visningar
1 911
Senast: Pilot
·
M
Hästhantering Vet inte om jag lägger tråden rätt, men ligger den fel får gärna någon flytta på den =) Jag har sedan sju år tillbaka ett halvblod...
Svar
14
· Visningar
2 545
Senast: Centaur
·
Övr. Hund Tack SWAT ? Tror jag? Och alla andra som kom med tips i en tråd där jag hade problem med min flummiga hund. Jag tog åt mig av tipset...
Svar
14
· Visningar
2 710
Senast: Gabbi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama