nu är hon adopterad...

tindra

Trådstartare
Min lilla tossa...

från:

15805965.jpg

i oktober.

Till:

17360214.jpg

i december.

Och nu i maj:

20795325.jpg

http://s238.photobucket.com/albums/ff296/diie_ana/kitties/?action=view&current=S1052385.flv

Nu ska hon få komma till ett permanent hem hos ett trevligt par som redan har en katthona som gärna vill ha sällskap.

Så tomt det ska bli. Men så kul att hon får ett riktigt hem nu när hon blivit så social och kelig.

Kommer sakna dig lilla tossa :love:

Sv: nu är hon adopterad...

Åh, så kul att hon ska få ett permanent hem! Men jag förstår att det är lite sorligt och tomt när hon bott hos dig så länge. Jag fick nyss reda på att BÅDA mina akuthemskatter ska få hem tillsammans. Åh, vad man kommer att sakna dem - den ena har varit här sedan dec och kom hit som en riktig skyggis som nuför tiden nästan fungerar som en vanlig tamkatt (förutom att man absolut inte får klappa honom).

Det blir ju så starkt när man varit med ända sedan det riktigt skygga stadiet...
Tror att hon kommer att få det jättebra i sitt nya hem! :)

Det blir ju så starkt när man varit med ända sedan det riktigt skygga stadiet...
Tror att hon kommer att få det jättebra i sitt nya hem! :)

Absolut... tossan har iof alltid varit frammåt och nyfiken men innan senaste månaden har jag bara fått en liten klapp här och där. Nu kelar vi halvtimmen morgon och kväll och gärna ännu mer om hon får bestämma...Här om dagen började hon leka med min fot (tassa på den och gnaga lite varsamt) för hon ville ha uppmärksamhet.

Tur att de ville adoptera henne fast hon sprang och gömde sig när de hälsade på! (fick visa videoklippet när hon gosade med mig i stället.. haha)

Naaw, så jättemysigt! Jag har fått klappa min vildis på huvudet tre gånger! Jag blev helt chockad första gången, för tidigare har man inte ens fått nudda honom. Och så har han börjat stryka sig mot mina ben när han ska få blötmat.

Blev lite ledsen i hjärtat när jag igår kväll fick reda på att han ska få ett hem. Främst blir jag ju glad, men lite ledsen för att lille Ian äntligen börjat ty sig till en människa. Men han fortsätter säkert att göra framsteg i det nya hemmet - det är ju där han ska göra dem för framtiden :)

Grattis till Tossa och Kajsabets katter!
Förstår de blandade känslorna.

/f.d akutmatte till 11 katter.

jo, jag vill ju så gärna behålla henne.. speciellt nu när hon tyr sig så till mig och kommer springandes och bara vill gosa gosa gooosaa.. mer med mig än de andra två katterna..

Men, de som ska adopetera henne är jätte spända på att få hem henne och ser verkligen fram mot det :) på söndag åker hon... jag får följa med som representant för katthemmet och kolla läget och hur det går.. det känns bra iaf :)

Mina två akutkatter har fått nytt hem nu :) Lille Ian ville verkligen inte alls bli infångad i buren :( Han blev så rädd att han bajsade på sig. Han ville inte åka iväg igen (han köptes en gång i februari men lämnades tillbaks efter 3 veckor för att ägaren tyckte han var jobbig). Jag har inte fått någon lägesrapport än, det är en äldre dam som köpte de två. Inglasad balkong och allt får de nu :D

Samma dag de åkte kom det två nya akutkatter hit, gick väldigt snabbt hehe. En liten skyggis (igen :)) och en lynnig perserliknande ungkatt som är ganska osäker och lättskrämd :(. Det blir nog bra :)

Heulwen: Är du fortfarande akuthem?
Tindra: Ska du ta emot en ny akutkatt? Jag tycker att det hela är jättespännande. Det är bara bostadsytan som begränsar mig för att hjälpa fler katter, så jag får helt enkelt flytta till större :idea:. Sedan är det väl inte så bra att ha runt 20 st katter hemma ;)

Åh, lille Ian. :( Men det blir nog bra!

Ja. Eller nu har vi tagit uppehåll över sommaren då vi av olika orsaker inte kan ha en skygg katt med oss då vi flyttar runt lite.
Men till hösten blir det nya kissar! Och en f.d katthemskatt äger vi nu. :)

blir inga fler för mig just nu. funkar inte som student med ostabil inkomst m.m :)

men defenitivt i framtiden.

Tindra: Jag är ju också student med ostabil inkomst, eller snarare för liten inkomst. Hade jag inte extrajobbat ibland på helger så hade jag nog aldrig haft råd :crazy:. I framtiden ska jag ha villa/radhus och bygga en stor fin utegård till mina katter :D

Heulwen: Ja, hjärtat gör så ont när man tänker på hur rädd han blev, stackarn. Men nu blir det ingen mer flytt för honom hoppas jag :)

Ah, att flytta runt med skyggisar kan vara jobbigt. Vi ska förmodligen flytta någon gång det närmsta halvåret - vi får helt enkelt hoppas det går bra med lilla skyggisen vi har nu :)

Liknande trådar

Övr. Katt Min finaste älskade lilla katt vid namn Katten fick somna in igår. Det gick lugnt och fint till men nu gråter jag floder. Hur hanterar...
2 3
Svar
53
· Visningar
12 309
Senast: LevelSkin
·
Gnägg Tack för allt kära vän. Mitt ute i Smålands skogar, på en gård med vackra stenrösen och gärdsgårdar, inne i en liten mörk gruppbox, där...
2
Svar
28
· Visningar
3 738
Övr. Katt Flyttade hem i dag efter 4 månader i Västerås... Föräldrarna har två katter, en av dessa flyttade in här självmant för 2 år sedan, just...
Svar
6
· Visningar
1 050
Senast: tindra
·
Övr. Katt Folk säger att katter inte går att lära. De har fel. ;) Här är min lilla kisse, Latifah. Hon är 7 månader gammal...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 610
Senast: Generalen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar