Nu är han borta

Hambo

Trådstartare
Kl 8 i morse tog jag beslutet
Kl 11 var han död

Jag blev inlagd på Sjukhus i Söndags och när jag kom tillbaka hade
Fången brutit ut igen.
Nu fanns det ingen återvändo.
Han skulle fyllt 7 år på Nyårsaftonen .

Stort Tack min snälla stallkompis för att du hjälpte mig igenom denna dagen
och såg till att min ponny fick ett värdigt Slut.
och du min lilla ponny.....du får vila i Frid .
Jag saknar dig redan

Hambo

Sv: Nu är han borta

Usch, din stackare :(! Jag känner med dig eftersom jag också har haft en fånghäst som fick sluta sina dagar i förtid (endast 8 år gammal). Fång är fruktansvärt, och det är nästan den sjukdom som jag fasar för mest numera...

Åh, vad sorgligt, jag lider med dig.:cry:

Har själv fått ta bort en älskad tävlingskamrat p.g.a. fång (insulinresistens).

Det enda man kan trösta sig med är att döden blir en befriare, det är helt enkelt inte värdigt att en häst ska behöva ha så ont.

Beklagar sorgen!!!

Fång är ett elände, har själv en shettisdam på 17 bast som fick fång i tisdags, precis vad jag behövde just nu när plånboken är helt tom. Hade ju en fölis som insjuknade allvarligt i kolik för ett par veckor sedan o avled efter ett par dagar

*tröstkramar*

det är förfärligt när man behöver ta sådana beslut. jag tog bort min gamla trotjänare för 2 veckor sedan i dag.

Tack alla för era tröstkramar !
Fy vad det var tomt i Stallet i morse:cry:
Hans svans hänger på boxdörren .
Jag ska ta några strån och "begrava" dom så han/jag får en liten minnes plats.
Jag har ju en till fångis, men det går åtminstone åt rätt håll .
Men allt känns tuuuuuuungt

Hej från Hambo

Beklagar Hambo

Men jag tycker att alla ni, som har hästar som har långvariga, kroniska sjukdomar ändå är så duktiga att göra så mycket ni bara kan. Hålla hästarna fräscha i det längsta och så ta det tunga avgörande beslutet när hästen ändå inte orkar mer. :bow:

KRAM!

Tungt beslut och extra tungt nu inför julen som ska vara glädjens högtid. :cry: All heder till dig som lät honom sluta. :bow:

Kram till dig. :love:

Verkligen jättetrist och sorligt.
Fruktansvärd sjukdom.
tröstkram

Skickar en massa tröstande styrkekramar till dig.... och önskar dig en God Jul iallafall.
Kram kram

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har alltid haft en bra kontakt med sambons dotter, som fyller 18 idag. Vi har haft våra duster då hon har lite problem att hålla sig...
2
Svar
31
· Visningar
3 126
Senast: vindvissla
·
S
Övr. Hund Ursäkta, dessa typer av trådar finns säkert hundratals, men jag måste få skriva av mig lite, det är som mitt sätt att bearbeta sorgen...
2
Svar
23
· Visningar
6 130
Senast: tassel
·
Gravid - 1år Nu har jag äntligen fått ner förlossningen i nån form av text :D Har inte läst igenom utan kladdade bara ner allt, får finjustera sen...
2
Svar
39
· Visningar
4 353
Övr. Djur Igår, söndagen den 10/2 2008 kl 19.20, somnade min älskade Zvinto in. I torsdag fick jag ett samtal om att Zvinto såg lite hängig ut och...
Svar
6
· Visningar
1 040

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka