Nu är han borta.

Meibla

Trådstartare
I fredags fick lilla Mulle somna in,:cry: usch så tomt det är här hemma nu.
Nu saknar jag verkligen hans gnällande, ylande och stressande :crazy:
Men men.. det var det bästa för hans skull.

Sista bilden på honom.. precis innan han fick somna :cry:
untitled-1_orig_SE.jpg

Senast ändrad:
Sv: Nu är han borta.

Vad fick dig att bestämma dig?

Alla kramar härifrån till er, mycket tråkigt, men du gjorde vad som var bäst för honom.

Kram E

Ptja.. jag vet faktiskt inte.. insåg att han verkligen inte mådde bra och att han skulle må ännu sämre nu när jag verkligen inte kunde engagera mej till 110 % på han och hans problem... plus att han var överdrivet svartsjuk på bebisen nu i slutet :(

Usch, det är svårt. Speciellt när man har en liten bebis att tänka på också. Du tog rätt beslut iaf, ingen kan klandra dig för att inte ha gett honom 1000 chanser.

//E

Usch! Vad tråkigt.
Vet precis hur du känner dig har själv tagit bort en hund med liknande problem.

Ush, sorgligt.
Du har lagtner mycket tid och arbete på honom, ingen kan komma och säga annat.

Du kände honom bäst och att du tog det beslutet var nog helt rätt
Massor med tröstkramar....

Förresten, grattis till bebis:love:
Vad heter sötnosen?

Antar att du skrivit på barn forumet, kikar inte in där så ofta.
Allt gått bra?

Förresten, här går alt kanon med bc-valpen. Hon är en högbent lovande varelse! Blir en kanonhund att jobba med. Tänder på alla cylindrar på fårskallarna men kan "ge upp" dom när jag ropar in henne.
Har även lite smått börjat få in henne på arbetsrutinerna som servicehund och hon älskar att få jobba!

Hur känns det att vara mamma då?
När föddes hon?

Jo, det är verkligen trist att det skulle sluta såhär, speciellt efter allt jobb och slit som man lagt ner på honom. :(
Känner mej rätt hemsk som avlivar en frisk (fysiskt iaf) hund som endast va 3 år gammal :crazy:

Snälla vän, inte ska du känna dig hemsk inte!

Du har skrivit spaltmeter om Mulle, om hans problem och hur du kämpat med honom.
Ja, han var inte gammal, men han mådde ju heller inte bra!

Kram.....

Tråkigt för Dig! Men med allt jag läst om Mulle och hur Du kämpat så tycker jag att Du gjorde rätt. Starkt av Dig att tänka på Mulles bästa och inte vara egoistisk.

Ta nu väl vara på Din lilla tjej och så kan Ni väl se Er om efter en ny liten hårig vän om det känns aktuellt.

Stor kram!

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 392
Senast: Troll
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
2 417
Hundhälsa Hej Vi har en ett åring hemma som från dag 1 haft krångel med aptiten. Till en början så tänkte vi att hon är valp, stress och det blir...
Svar
10
· Visningar
763
Senast: Grazing
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 470
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama