Nu är F-N måttet rågat!!

Sv: Nu är F-N måttet rågat!!

Jag har grimma på min hund och jag har inga problem med min hund när jag är ute och går.
Problemet är när jag möter min granne tillsammans med hans två hundar som råkar vara av rasen Pittbull.
Jag har den känslan av att han är en sån där PB ägare som gärna vill att hundarna ska slåss....
Han är helt annorlunda när sambon möter honom!
 
Sv: Nu är F-N måttet rågat!!

Jag har mycket dålig erfarenhet av PB!
Fins många i mitt område, de är inte kul att gå förbi dessa hundar! Jag är glad att jag ännu inte mött någon lös!
 
Sv: Nu är F-N måttet rågat!!

en gammal granne till mig brukade inte gå ut så mycket med sina hundar, han släppte oftast ut dem själva på bakgården. hans ena tik och min tik var dödsfiender och slogs så fort de fick tillfälle. men jag klippte ut två "hotelldörrhängare" ur ett mjölkpaket och tog ett snack med min granne. så varje gång någon av oss var ute skulle vi hänga upp plastbiten på dörrhandtaget och då fick den andre vänta. det funkade faktiskt ganska bra!
 
Sv: Nu är F-N måttet rågat!!

en gammal granne till mig brukade inte gå ut så mycket med sina hundar, han släppte oftast ut dem själva på bakgården. hans ena tik och min tik var dödsfiender och slogs så fort de fick tillfälle. men jag klippte ut två "hotelldörrhängare" ur ett mjölkpaket och tog ett snack med min granne. så varje gång någon av oss var ute skulle vi hänga upp plastbiten på dörrhandtaget och då fick den andre vänta. det funkade faktiskt ganska bra!


Fan va smart! :D Du verkar vara en klipsk människa :bow: :banana:
 
Sv: Nu är F-N måttet rågat!!

Tipset med hängaren på dörren va bra.
Men ännu bättre om du pratar med din granne och förklarar läget.
Hjälper inte detta så tror jag inte att hängaren hjälper heller.
 
Sv: Nu är F-N måttet rågat!!

så hur menar du att jag skulle tränat grannens hund att inte anfalla?

sedan är det klart att man ska se till att skaffa hjälp om man inte reder ut problemen med den egna hunden, men det är inte alltid så lätt att hitta rätt person. jag ringde runt till en hel hög och träffade några stycken innan jag hittade rätt. och på den tiden hann det gå ganska lång tid. det är ju ändå en fördel om hunden kommer ut och kissar under den tiden.
 
Sv: Nu är F-N måttet rågat!!

Jag kan tycka att det är bådas anvsar att ha lydiga hundar som inte gör utall. Du kanske dessutom behöver lite hjälp med din hund eftersom att du har ont och inte klarar av det själv. För att du ens ska kunna träna bort ett sånt beteende måste din hund först och främst vara ordentligt motionerad. Lycka till!
 
Sv: Nu är F-N måttet rågat!!

Kanske svårt när man är höggravid och snart ska ha barn. Nu är det quick fix som gäller för att lösa problemet akut!
 
Sv: Nu är F-N måttet rågat!!

Sätt grimma på hunden! Det får vara hur icke PK som helst, men du måste ju kunna gå ut och gå med henne! (Även efter graviditeten...)
:bow: :bow: :bow:
Helt rätt inställning!

Dessutom undrar jag om man inte kan sätta upp en lapp i affären där man undrar om någon motionerande människa vill ha hundsällskap på sina joggingturer?
 
Sv: Nu är F-N måttet rågat!!

Det är säkert så att din granne är lite fläng och tycker att det är kul att retas. Men det är fortfarande du som inte kan hantera din hund. Jag tycker att det låter som om ni måste träna med hunden så att du kan hantera den oavsett vad som händer. Det är särskilt viktigt när man har en stor hund.
 
Sv: Nu är F-N måttet rågat!!

Jag har jobbat med den här hunden i snart ett år och jag har gjort STORA framsteg. Hon har varit mycket värre än vad hon är nu!

Jag har alltid haft hund och jag har alltid haft lydiga hundar tidigare!!

Jag hade aldrig tagit hand om den här hunden om jag hade vetat vad som väntat, dels att jag skulle bli gravid just nu och att jag skulle få problem med min nyinflyttade granne och hans två hundar som OXÅ gör UTFALL mot min hund.

Det är inte bara min hund det är fel på, bara för att hon är en Omplaceringshund!

Vissa här gillar tydligen inte att man har en omplaceringshund!

Min hund har troligtvis tidigare blivit misshandlad av en man/kille med keps och glasögon.
Hon har blivit övergiven och lämnad ensam allt för långa stunder...
Hon har ALDRG tidigare fått umgås med ANDRA hundar.
Hon har varit mycket osäker på hur hon ska bete sig när hon träffat andra hundar.
Hon var jättetiggig och snodde mat från gaffeln och tallriken medans vi såg på...

NU:

Min hund kan gå fint i kopplet när jag är ute med henne utan att hon gör UTFALL mot andra hundar!
Min hund kan nu träffa killar/män i keps och glasögon utan att göra på sig.
Min hund kan vara själv men dock inga långa stunder...
Min hund har slutat tigga när man äter och skulle aldrig ta något från min tallrik/gaffel.
Min hund har lärt sig att andra hundar är inte farliga och det går att hälsa på dom utan att skälla
Min hund har lärt sig leka med andra hundar... tyvärr har hon bara schäferkompisar!

Min hunds problem just nu är när VI möter GRANNENS HUNDAR I PORTEN!!!

Och JAG HAR NOSGRIMMA på hunden
 
Sv: Nu är F-N måttet rågat!!

Men kära nån. Det är väl ingen annan än du själv som har tagit upp att din hund är en omplacering.
 
Sv: Nu är F-N måttet rågat!!

varför inte be din make att sätta sig i hallen med klicker och godis och vänta på att grannen dyker upp? då kan man vända det till ett positivt träningstillfälle istället för en jättejobbig situation. när det sedan funkar med din make kan väl du också prova.
 
Sv: Nu är F-N måttet rågat!!

Måste bara göra ett inlägg som ett halvförsvar till TS.
Min faster och hennes man har ägt en skyddstränad schäfer från skellefteå. Hon var superlydig och vad jag har förstått var hon duktig i skyddet.
MEN hon var helt knäpp när det gällde andra hundar. Man hade kontroll på henne om man gick ut och satte henne på gräsmatten vid möte på en gångstig. Då satt hon och muttrade på den andra hunden hela tiden.
Hade man inte full kontroll på henne så lovar jag att hon hade slitit den andra hunden i stycken.

Min fasters man var runt med henne hos en rad tränare bla. en kille som tränar tullhundarna i Helsingborg.
Det enda man kunde göra var att acceptera att hon var sån och det fick de leva med.
Så vissa enstaka hundar tror jag att man inte kan träna bort hundaggressivitet på.
 

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 521
Senast: Liran
·
Hundhälsa Hej! Jag har en äldre blandrashund från Ungern, han fyller 10 år i september. När han kom till mig som 1 åring så var han väldigt rädd...
Svar
7
· Visningar
1 613
Senast: tanten
·
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 187
Senast: Sel
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 996
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp