Nu är det vår!

G

Gisburne

Var ute med vovven på långpromenad för några timmar sedan och tänkte inte så mycket på hur klafsigt det är i markerna. När vovven torkat hade jag en helt egen sandlåda i min lägenhet! :rofl:
Det syntes inte på henne att hon hade så mycket intorkad sand i pälsen när vi kom hem, så jag glömde duscha henne - och där fick jag för det! :crazy: Hade inte tänkt dammsuga än på några dagar, men det fanns liksom ingen ursäkt att vänta när man inte kunde gå en meter utan att höra knaster under fötterna! :D

Sv: Nu är det vår!

Haha! Visst är det underbart!
Sist jag var ute med långpromenad med mina vovvar fick den långhåriga hoppa direkt in i duschen! Salukin torka ja bara av lite snabbt:D

Våren är härlig!:D Har inte ställt undan damsugaren på ett par veckor:rofl: :crazy:

Ja vad skönt det är med vår! Min lilla får äntligen bära pinnar och träna apportering och uppletande på våra promenader. Hon sprätter och skuttar som om hon vore valp!

Idag blev det duschen direkt efter promenaden, och det brukar det bli, men igår så glömde jag av det, för hon såg ren ut. Men så lossnade all sand och så blev det som det blev. :crazy: Men trots att jag dammsög igår kväll så är det grusigt fortfarande!

Samma sak här. Traskar långpromenad med hundarna varje morgon och sen hoppar de glatt upp i sängen efteråt. :crazy: :angel:
Så vi sov på sandlåda inatt. Kanske bättre att ta de extra minutrarna att ställa hundarna i duschen när man kommer tillbaka. Speciellt eftersom att dvärgpinschern envisas med att sova under täcket ett på kuddarna.
Vi har vita kuddar. Eller dom var vita tills vi kom tillbaka. :angel: :devil:

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 408
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 463
Senast: Calmiche
·
Övr. Hund Jag har två chinese crested, en puff och en naken. När puffen var helpälsad ägnade jag mellan 20-40 minuter per dag till att borsta...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 044
Senast: Wenniz
·
Hemmet Jag har den senaste veckan haft problem med någon jäkla stank i min lägenhet. Det är främst i hallen det luktar (det slår verkligen...
2
Svar
26
· Visningar
16 025
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar