Nu är det väl dags att prata om valet, va?

Vad ska du rösta på i september?

• Jag vet inte

Röster: 32 9,6%
  • Vänsterpartiet

Röster: 40 11,9%
  • Socialdemokraterna

Röster: 43 12,8%
  • Miljöpartiet

Röster: 59 17,6%
  • Centerpartiet

Röster: 35 10,4%
  • Folkpartiet

Röster: 16 4,8%
  • Kristdemokraterna

Röster: 4 1,2%
  • Moderaterna

Röster: 38 11,3%
  • F!

Röster: 42 12,5%
  • Sverigedemokraterna

Röster: 26 7,8%

• Antal omröstningsdeltagare
    335
Till det visar historieundervisning totala vansinnet i att skapa ett samhälle utan fria företag, opposition och marknadskrafter. som jag ser det utgör V OCH FI med för delen delar, men bara små delar som ska verka som motvikter mot dels SD socialkoncervativa linje och att inte M driver iväg för långt till höger..

Så som det politiska läget är så skulle en stor koalition liknande den i BDR, dvs ett samregerande mellan SaP och M..

Risken finns annars att vi får allt fler små partier som bara. Ser till få frågor,
Resultatet blir en frånvaro av kontinuitet och långsiktiga lösningar.

Lite kloka ord från Amos Oz i P1 idag:
"
Enligt honom blir folk konservativa i tider av konflikter, våld, ilska och hämndkänslor gör att folk går åt höger på den politiska skalan. Att vara pluralistisk och tolerant är ett resultat av utbildning, uppfostran och en öppen miljö, säger Amos Oz.

– Små barn är långt ifrån toleranta. Allt man behöver göra är att observera en lekplats för att förstå att små barn är våldsamma, egoistiska, och egocentriska små varelser som hatar det annorlunda och extraordinära.

Han säger att han inte är särskilt imponerad av människans natur.

– En tolerant, pluralistisk, och fredsälskande människa är resultatet av väldigt hårt arbete. Inte bara av föräldrarna, familjen och samhället. Det tar ett helt land och en fredlig epok för att uppfostra en sådan människa. Att fostra människor i en tid av konflikt, hat, rädsla och paranoja, är inte det bästa klimatet, säger Oz.
"

Jag kommer rösta på folkpartiet i alla tre. Står själv som kandidat till kommunfullmäktige och har som målsättning att få minst 5 kryss. :D Vet att jag kommer få tre stycken iaf :p

Hade jag fått välja så hade jag gärna sett en regering med fp c och mp

Vore det ditt val
liberaler och gröna
skulle makten ha

- förtydligande för de som fortfarande tänker haiku

(jag skulle f ö också gärna se en sådan regering!)

Haha du är för söt @Dentaku

Gjorde P3:s valkompass precis och fick

76% FP och 72% C

Längst ner hamnade F! V och SD Inget nytt alltså

Var tvungen att göra det där djurquizzet också och trots att vissa av frågorna var minst sagt besynnerliga så var den åtminstone inte helt ute och cyklade.

Du blev:

HUVUD_C.png
C-bävern
MAGE_Fp.png
Fp-ugglan
BEN_M.png
M-hästen

BvAdJIkIQAAz0M7.jpg

Den 14:e september vänder ett helt gäng människor ryggen åt medmänniskor på flykt undan krig och förtryck.

Fy fan. Se till att de istället får en spark i röven och får vända sina ryggar bäst de vill i sina egna hem, i sina trygga sängar i landet och det öppna samhälle vi är stolta över.

BvAdJIkIQAAz0M7.jpg

Den 14:e september vänder ett helt gäng människor ryggen åt medmänniskor på flykt undan krig och förtryck.

Fy fan. Se till att de istället får en spark i röven och får vända sina ryggar bäst de vill i sina egna hem, i sina trygga sängar i landet och det öppna samhälle vi är stolta över.
Vända ryggen mot massinvandring ... Det är så fruktansvärt populistiskt och vulgärt att man tappar hakan.

Det som kommer att hända den 14 september är att runt 90 procent fortfarande INTE kommer att rösta PÅ SD.

BvAdJIkIQAAz0M7.jpg

är inte friheten att ha en åsikt en del av det samhälle i är stolta över?

Menar du att @sjoberga försöker censurera åsikter?
Ja jag vet inte hur man ska bedöma det här uttalandet."-Fy fan. Se till att de istället får en spark i röven"
Om man vill sparka dem som har en avvikande åsikt så
är det väl en form av censur. Att sparka en människa om det så är i ryggslutet är väl anses som grov misshandel, tom att hota om det är väl brottsligt.
Och åsiktsfriheten är väl en av de fundamentala benen i den svenska demokratin? ;)

Senast ändrad:
Ja jag vet inte hur man ska bedöma det här uttalandet."-Fy fan. Se till att de istället får en spark i röven"
är det väl en form av censur.
Jag konstaterar bara helt sakligt att åsiktsfriheten är en av de saker som vi i Sverige kan vara stolta över... ;)

Nej, det är en uppmaning till alla som bör gå och rösta ut rasisterna ur riksdagen den 14 september. En demokratisk spark i röven för intoleransen, sorterings- och hatpolitiken. Ibland kan det vara läge att påminna om valdatumet, men vi kanske inte ska berätta det för SD:
BvAjPQ8CIAA7ITw.jpg

Jag spred ju till och med åsikten vidare - tycker att det är enormt viktigt att man vet vad SD står för och har för åsikter.

är det väl en form av censur. Att sparka en människa om det så är i ryggslutet är väl anses som grov misshandel, tom att hota om det är väl brottsligt.
Och åsiktsfriheten är väl en av de fundamentala benen i den svenska demokratin? ;)

För att vara en person som vill ha in rasism i den snävaste fållan i världshistorien är du väldigt flexibel när det gäller att tolka min demokratiska röstspark som något helt annat än avsett.

Det tycks vara så att så fort man berättar att man är en blankröstare så får man jordens kritik. Så jag får väl skriva att jag gör som vanligt, ole-dole-doff. Det blir vad det blir. Jag har NOLL förtroende för politiker och politik.

Det tycks vara så att så fort man berättar att man är en blankröstare så får man jordens kritik. Så jag får väl skriva att jag gör som vanligt, ole-dole-doff. Det blir vad det blir. Jag har NOLL förtroende för politiker och politik.

Japp, för blankröst är så onödigt och hjälper rasisterna. Om du bara kan utkristallisera ett enda parti som du ogillar mer än något annat - ta resten av valsedlarna och kör ole-dole-doff. Supereffektivt.

Nej, det är en uppmaning till alla som bör gå och rösta ut rasisterna ur riksdagen den 14 september. En demokratisk spark i röven för intoleransen, sorterings- och hatpolitiken. Ibland kan det vara läge att påminna om valdatumet, men vi kanske inte ska berätta det för SD:
BvAjPQ8CIAA7ITw.jpg

Jag spred ju till och med åsikten vidare - tycker att det är enormt viktigt att man vet vad SD står för och har för åsikter.
Åh..en demokratisk spark..:cool:

Jag tänker inte heller rösta på SD. Men att sänka mig så lågt att utdela, om så demokratiska sparker gör jag inte...det är jag aldeles för konservativ och demokratisk för.
Naturligtvis är det viktigt att veta vad ett parti står för. det gäller att läsa på och framförallt veta vad som inte stå. Sedan ska man naturligtvis läsa mellan raderna, för att bilda sig själv en uppfattning.

För att vara en person som vill ha in rasism i den snävaste fållan i världshistorien är du väldigt flexibel när det gäller att tolka min demokratiska röstspark som något helt annat än avsett.
Vadå fålla, rasism är rasism. och det gäller ett visst agerande. att vattna ur detta vidriga begrepp genom att kleta det på en massa andra händelser och agerande i tid o otid förstör bara begreppet.

Jag tolkar inte din spark, jag konstaterar bara att en spark så som

Självklart ska man rösta bort rasister. Men problemet du har är ju att SD inte är ett uttalat rasistisk parti.

Du har ju fram tills nu inte lyckats prestera en rad där partiet officiellt uttalar sig rasistiskt i sipp program.

Varför jag inte röstar på dem, är bla för att de är intoleranta och främlingsfientliga, det, min vän går att fastställa om läser deras program.

Åh..en demokratisk spark..:cool:

Jag tänker inte heller rösta på SD. Men att sänka mig så lågt att utdela, om så demokratiska sparker gör jag inte...det är jag aldeles för konservativ och demokratisk för.
Naturligtvis är det viktigt att veta vad ett parti står för. det gäller att läsa på och framförallt veta vad som inte stå. Sedan ska man naturligtvis läsa mellan raderna, för att bilda sig själv en uppfattning.

Då får du väl låta bli att rösta då.

För det är enbart rösthandlingen som är min demokratiska spark.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka