Nu är det nära!

Kissing Spine

Trådstartare
Äntligen äntligen börjar det bli dags för Tula att få bebisar :love:. Har tyckt nu i två nätter att "nu, nu kommer de nog snart", och vi är ganska "säkra" på att det kan hända inatt... Men vilka tecken kan man leta efter? Har läst en del, tex. att de spinner mycket, går efter en etc. Men hur känns dem? Fyller de i mer mot "baken" när de är på väg ut? (hon är ganska tunn där annars)

Jag börjar bli virrig hönsmamma :o :bump: :bump:

Sv: Nu är det nära!

Min hona märktes det ingenting på.. Inte ett tecken, hon ändrade inte kroppsform, satte inte mjölk och ändrade inte beteende. Verkade inte som om hon fattade själv att hon skulle få smått för hon födde dom på hallgolvet, rakt på stenplattorna, inget mjukt och mysigt undanskymmt där inte:rofl:

Host host, man blir som man umgås :angel:. Matte är väl inte ett geni själv heller så :devil:. Nej förlåt, jag skojar bara... :p

Dumma skrälle, hon har fortfarande inte fått några, trots att vi varit borta och uppvaktat mormor :mad:. Suck, hon väntar säkert med flit tills jag ska bort på fredag ;)

Suck... Fortfarande inga ungar! Spenarna är alldeles bulliga av mjölk och ungarna håller på att sparka sig ut istället. :crazy: :p Hon går omkring som en liten madonna, nöjd och belåten som bara den. Men nuuu börjar det bli ännu närmare (nähä?) och snart har vi nog fler katter här hemma... :love:

jag märkte det på min hona, hon betedde sej konstigt, kom okända läten från henne osv började "leta" efter platser att föda på osv. även fast hon hade låda!

Nu trippar hon omkring överallt och ser lite orolig ut :love: :p . Hon har dessutom upptäckt att mammas garderob var helt perfa! (den har stått stängd förut...) Skulle vara lite kul om hon fick där, där fick nämligen vår förra katt ungar. Så nu är jag beredd på att hålla handen :angel:

Sabla katt! :eek: Antingen har hon lyckats smita ut (men jag tror inte på den teorin faktiskt) eller så får hon smått :crazy:. kan inte hitta henne någonstans, jag tror att jag blir galen!

Ja herregud... Hon är iaf återfunnen! Pappa hade råkat stänga in henne i en skrubb :eek: :mad: :D. "Men hon sa ju inget". Mm, nej konstigt...

Spenarna är alldeles vita och sprickfärdiga, magen är alldeles bullig och ungarna försöker fortfarande sparka sin väg ut ;). Hon går och kikar lite här oh där och är desperat tjurig över att inte få gå ut haha. Så det blir väl lagom till att jag ska bort antar jag.

Äh, det funkade ju inte :mad:. Hon såg mest illamående ut :angel:

Haha, jag blir överlycklig varje gång hon "gnälljamar" men det visar sig alltid att hon bara vill ut :smirk: *suck*

har det kommit ut några kattungar än? :angel: :p
Mvh /thea

jaa! :bump: :bump: Igår tittade dem ut! Pappa ringde och berättade den glada nyheten (jag var på cykelsemester och kom hem idag). 4 stycken små ulltottar blev det :love:. Två trefärgade och två svartvita. Egentligen var det fem, men en hade dött. Antagligen var det den första för den var tydligen ren i bak men hade slemmet kvar i fram, så hon hade nog inte riktigt förstått.

Hon är supernöjd iallafall, spinner och spinner :p

Ska lägga upp bilder så fort jag hinner! :bump:

GRATTIS til dom små liven:bump:
Mina fyller redan 5 v idag, tiden går så fort:smirk:

tack tack! :) Jag är så glad för att hon inte är så "på" och faktiskt vågar gå ur lådan ganska ofta och äta och gå runt. Hon har dock fått för sig att hon måste gå ned för att gå på lådan, det duger inte med den som står i rummet :crazy:. Men har bytt plats på den nu så får väl se.

Full rulle hemma kan jag tänka mig? :angel:

GRATTIS :bump:

Jag fick kattungar förra året :) Så roliga små liv man får :p

Se bara till att mamman inte blir för less på dom, det kan liksom hända att hon överger dom då. Eller om ni till exempel byter ställe ni har dom på så kan hon bära iväg dem tillbaka dit ni hade dom när dom föddes, då är det inte säkert du hittar dom igen, det vore inte trevligt :crazy:

Ska ni behålla nån? ;)

Ja, den dumma katten hade fött på mina kjolar längst ned i garderoben! :crazy: Lådan står PRECIS utanför. *mutter* Vi har lyft över dem dit och hon har accepterat att det är där de ska vara. Fast hon blir lite trött ibland och lägger sig utanför lådan istället. :p

Jag vill behålla en :angel:. Men vi får se, det bästa är ju om vi blir av med dem... Prackar på vänner för fullt haha.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 616
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 201
Senast: WildHorse
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 301
Hundhälsa Efter mycket funderingar startar jag denna tråden med förhoppningar om lite råd, klok input och erfarenheter av liknande problem. Vi...
Svar
12
· Visningar
3 376
Senast: lady_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama