Nu är det inte sååå långt kvar

Seabaz

Trådstartare
till HUND 2006!

Vilka är det nu som ska dit och vad är det för hund/ar ni ska ställa? Ålder, ras, kön, har den ställts ut förut och hur har det gått då?

Själv ska jag ev. ställa en mexikansk nakenhund på lördagen åt några som "dubbelbokat" sig på en utställning till utomlands samma helg med sina andra hundar.

Och på söndagen ska jag ställa min egen kinesiska nakenhund, han är 22 månader och ställs i unghundsklass!

Han är utställd 2 gånger :crazy: sedan förra årets stora stockholm då han fick en slät etta! =)
En liten sketen inoff där han blev BIG 5 (reserv) (DOCK bara EN nakenhund med på hela utställningen så :smirk: )

Andra gången var i nyköping och då åkte han ut med en tvåa direkt! :mad:
 
Sv: Nu är det inte sååå långt kvar

Cassandra 22 månader; ett flertal CK:n & tikklassplaceringar på officiella utställningar. Som bäst 2:a bästa tik.

Stromboli 16 månader; 3 CERT, 2 BIR, 1 CACIB & ett flertal CK:n & hanklassplaceringar på officiella utställningar.

Tita 10 månader; Utställd 1 gång; Bästa tik, 1 norskt CERT & Nordisk Juniorvinnare -06.

Jag hoppas att de sköter sig bra, får bra kritiker och bra placeringar ;)

Konkurransen inom rasen ligger på ca 20 hundar/utställning.
 
Sv: Nu är det inte sååå långt kvar

till HUND 2006!

Vilka är det nu som ska dit och vad är det för hund/ar ni ska ställa? Ålder, ras, kön, har den ställts ut förut och hur har det gått då?

Jag ska ställa min plutt då... Han går som Junior och är en Engelsk Staffordshire bull terrier. Vi har varit på många valp utställningar och det har gått super. Hans första juniorutställning (10månaders ålder) fick han ett CERT!! Lika så hans syster =)

Ska bli spännande att se hur detta slutar hihihi...
 
Sv: Nu är det inte sååå långt kvar

Nikita(Inolomas Flammulina)
Korthårig tigerfärgad tax
Vid utställningstillfället är hon 1 år och nästan 2 mån gammal.

Har ställt ut henne kanske...6? ggr.
Jag är skitdålig på vad saker betyder men hon har iaf fått en hel hög med Hp, en CK och hon har blivit BIS 3 som valp en gång på en rasutställning...sen har vi en himlans massa rosetter i rött och blått och rosa och lila och jag vet inte vad...jo en gul och röd också...
Så bra är jag på det:angel:

Jag ställer på lördagen. I Västerås var det ca 80 taxar, fast de flesta är ju strävhåriga. Men jag vet inte exakt hur många jag ska vänta dit.
 
Sv: Nu är det inte sååå långt kvar

Chili öppenklass tik (tibetansk terrier): bästa resultat: 1 finskt cert (tvåa bästa tik), bästa junior för två år sedan på hund 04 (även trea i bästa tikklassen)

Pespi Juniortik (även en TT); BIMvalp, klassvinnare varje gång i officiell klass (även på inof. specialen...)

Vi går på söndag...
Längtar :bump:
 
Sv: Nu är det inte sååå långt kvar

Ska ställa ut min dvärgschnuzer p&s, Leia som går i juniorklass. Hon är utställd med blandat resultat, först officiella utställningen fick hon ett ck och btkl-r. Sedn hr det gått upp och ner och sist åkte hon ut på en tvåa så får se hur det går.
Kommer dessutom sitta i rasmontern efter utställningen på lördagen.
 
Sv: Nu är det inte sååå långt kvar

Loka, 3år (Pasquinel's Cholena. SV -05, SVCH. Korthårig weimraner. Gick super förra året då hon blev BIM. Har inte gått jättebra under året, men man vet aldrig, utländska domare är ett stort plus.

Fortune, snart 5 år (Bromhonds Fab Fortune), SVCH. Långhårig weimaraner. Har väl aldrig gått jättebra, men fick bra placering i somras i Avesta tror jag det vra där hon nog blev BIM eller tom BIR. Hon är liten och tunn och här väl inte världens bästa förbröst osv... Vi får se...


Sen ska jag väl ev. ställa en långhårig till.

//E
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Rubriken säger väl allt? :p I höstas började jaktprovs ettorna ramla in så nu är det på hög tid att jag tar tag i detta med...
Svar
2
· Visningar
721
Övr. Hund Jag ska på utställning!! :eek::rofl::eek: Sitter med anmälningsblanketterna framför mig och fattar nada ang klasserna. Ska ställa...
Svar
15
· Visningar
1 263
Senast: Clintan
·
K
Övr. Hund Valpis har ställts ut ganska intensivt i år - 12 ggr. hittills. Mest på inofficiella. På dessa inofficiella utställningar är det ju...
2
Svar
21
· Visningar
2 380
Senast: elmelts
·
Övr. Hund Jag vet att många här inne inte ger ett dyft för utställning, men det har trots allt ett litet syfte. Iaf, var iväg i söndags med...
2
Svar
30
· Visningar
2 597
Senast: Dammtuss79
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Målbilder för trubbnosar.
  • Tångbett dåligt?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp