Nu är det gjort!!

M

moschan

Jag har aldrig varit på hundutställning. Så går jag och anmäler min 4 månaders hoffe valp.Hur tokig kan man bli :smirk: Så, därför behöver jag nu hjälp. Vad behöver jag tänka på???? Snälla någon, ge mig tips. :)

Sv: Nu är det gjort!!

Antar att den är inofficiell, då kan man om domaren är bra få massor med råd och tips om hur man skall visa sin hund. Om man har tur vill säga....

Domaren skall ju ta och känna på hunden samt titta på tänderna, det bör du öva lite på så att valpen inte blir rädd. Låt även andra personer klämma och känna lite så att det inte är bara du som övar. Sen skall den ju stå en stund framför domaren när denne beskriver hunden, därför är det bra på att träna på att hunden skall STÅ. Valpar sätter sig ju annars gärna. Träna att springa lite så att valpen inte bara studsar brevid dig och biter dig i armen. Hunden skall trava!

Det kan bli ohyggligt mycket väntan så ha med dig nått att sitta på/ligga på för både dig och hunden.

Liknande trådar

Hundträning Skulle vilja utbilda en hund till att upptäcka cancer. Någon som har gjort det här (eller annan specialsök) som vill berätta om vägen...
Svar
2
· Visningar
514
Senast: Migo
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 820
Senast: fixi
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 222
Senast: Sesca
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 691

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka