S
Sevlan
Fick hem världens goaste kille igår, en kallblodstravare på 16 år, som bott på samma ställe i hela sitt liv.
Han är hur go och snäll och trygg som helst (på det gammla stället)
här är han stressad och orolig och stark och bufflig.
men då jag vet hur han innerst inne är, så vill jag gärna plocka fram det igen.
är det för tidigt att börja med ledarskaps övningar redan idag?
När vi gick ut i morse gick allt i rekord fart och han brydde sig inte särskilt mycket om vart jag befann mig.
Vad skall jag börja med? och hur?
(låter som en nybörjare nu men jag har bara inte pysslat med det grundläggade på länge då jag har en 2 åring och en 21 årig som jag kommit betydligt längre med , hoppas ni förstår hur jag menar)
Han flyttar gärna på mig och tycker mest att jag är ett störande moment i grimman
men som sagt, han har bott på samma i 16 år och nu flyttat, man får tycka att allt är lite konstigt, men jag tänkte att övergånger bör bli lättare om man tar lite komandot över honom (alltså jag och beskriva saker...*hopplöst*) förstår ni hur jag menar???
Anyway...tacksam för all hjälp jag kan tänkas få
Han är hur go och snäll och trygg som helst (på det gammla stället)
här är han stressad och orolig och stark och bufflig.
men då jag vet hur han innerst inne är, så vill jag gärna plocka fram det igen.
är det för tidigt att börja med ledarskaps övningar redan idag?
När vi gick ut i morse gick allt i rekord fart och han brydde sig inte särskilt mycket om vart jag befann mig.
Vad skall jag börja med? och hur?
(låter som en nybörjare nu men jag har bara inte pysslat med det grundläggade på länge då jag har en 2 åring och en 21 årig som jag kommit betydligt längre med , hoppas ni förstår hur jag menar)
Han flyttar gärna på mig och tycker mest att jag är ett störande moment i grimman
men som sagt, han har bott på samma i 16 år och nu flyttat, man får tycka att allt är lite konstigt, men jag tänkte att övergånger bör bli lättare om man tar lite komandot över honom (alltså jag och beskriva saker...*hopplöst*) förstår ni hur jag menar???
Anyway...tacksam för all hjälp jag kan tänkas få