Nu är bebisarna här!!! =D

_Ninni_Hedblom_

Trådstartare
Har gått och väntat i 30 dagar på att kaninungarna skulle komma. Trodde jag skulle få vänta fler dagar, men det tyckte inte Fia.
Så inatt nedkom hon med 7små ungar (varav en verkar vara mupp)!!!
Ungarna är korsning mellan dvärgvädur och hermelin, och kommer landa på ca 2,3kg som vuxna.
Vilka färger ungarna har visar sig om några dagar, men vad jag kunde se nu så var 1 schecktecknad, 4 brokade och 2 enfärgade (en väldigt mörk, och en väldigt ljus).

Här ligger de så fint nerbäddade i mammas päls. Dock blåste det så mycket när jag skulle gå, så jag la över lite hö för att inte pälsen skulle blåsa bort.
10i721k.jpg

Bild på mamman
10i7250.jpg

Och på pappan
10i73tz.jpg

Sv: Nu är bebisarna här!!! =D

Jag tycker dom är fula när dom föds!! asså när dom har fått hår blir dom urgylliga! Pappan liknar min lilla Bimbo exakt föresten . Fast hon e blåögd:p lycka till med dom!

En utav ungarna har dött. :cry:
Den måste ha följt med mammas spenar ut när den diades, för den var bland de tjockaste ungarna. Honan har gjort sitt bo bredvid bolådan (dög tydligen inte), och ironiskt nog hittade jag ungen stelfrusen i bolådan. Helt orörd var den, så honan har inte gjort något.
Lite synd, då försvann den ljusa enfärgade.
Som tur är var det inte min sötnos som dog, men iaf. :cry:

R.I.P. lilla sötnosen
060524-060527
10s9ftu.jpg
:cry:

De andra 6 ungarna mår bra. De är redan 3 dagar gamla och päls har börjat komma. :)
En verkar bli helt svart!! Hoppas verkligen det är en hona!:D I sådana fall ska den få bo med sin morfar (kastrerad). :)

_Ninni_Hedblom_ skrev:
De andra 6 ungarna mår bra. De är redan 3 dagar gamla och päls har börjat komma. :)
En verkar bli helt svart!! Hoppas verkligen det är en hona!:D I sådana fall ska den få bo med sin morfar (kastrerad). :)

Sötisarna.:love:

10i73tz.jpg

Vilken fin hermelin du har! :love:
Och wuunderbara bebbar. ;)

Axelle skrev:
10i73tz.jpg

Vilken fin hermelin du har! :love:
Och wuunderbara bebbar. ;)

Tack, ja han är en liten ängel. :) Bara jag i familjen som tycker om honom. De andra tycker hans ögon är "äckliga". :P Jag tycker bara de är söta!:rofl:

Min hermelinpojke brukar vara en ängel, men igår fick han för sig att han inte alls tyckte om en utav mina kompisar. Detta demostrerade han genom att skutta fram för att gnaga ilsket på henne. :crazy:

Nu är ungarna fem dagar gamla, och nu börjar jag lite smått se vad de är för färg. :)
Verkar som det kommer bli:
1 isabella schecktecknad, 1 isabella brokad, 2 blå brokade, 1 svart/svart zobel (vet inte vilken än), 1 svart brokad.

Har lite smått börjat att kolla på namn, och har kommit fram till några teman. :)

Röd = Tjejnamn
Blå = Killnamn
Grön = Både kill- och tjejnamn

Blommor & Kryddväxter
Akleja, Amaryllis, Dahlia, Hyacint, Iris & Lilja.
Dragon, Isop, Jakaranda, Krasse, Lotus & Timjan.

Indiska gudar
Indrani, Kali, Lakshmi, Sarasvati & Uschas.
Agni, Ganesja, Kama, Shiva, Surya & Vishnu.

GB-glass (glassbaren)
Lavazza, Carte d´Or, Kiwi, Crema di mascarpone (Crema), Vanilj & Polka.
Cocos, Piña colada, Sorbet, Lakrits, Pistach & Nougat.

Drinkar
Margarita, Mizzy, Peach Flip, Tequila, Sangria & Dotte.
Calypso, Casablanca, Cazper, Cinzano Limetto, Rareza & Tequador.

Innebandyklubbor
Unihoc, Canadian, Exel, Zone, Jolly & OktagO.

Godismärken
Marabou, Ahlgren, Cloetta, Malaco, Haribo & Fazer.

Vilka tyckte ni bäst om? :)
Vet ju inte vad för kön det är på ungarna än, så välj vilket tema som ni tror blir bäst, inte enskilda namn. :)
Lägger in en bild på alla ungarna tillsammans. :D
Bebisarna

Och ungarna kommer se ut ungefär som denna hona (öronen åt alla håll) när de blir vuxna, fast andra färger då. :)
Mimi

aw, så söta :)

får FÖRHOPPNINGSVIS mina bäbisar imorn. annars blir det nog inga :/ men.. ja. får hoppas att det kommer några.

_Ninni_Hedblom_ skrev:
Blommor & Kryddväxter
Akleja, Amaryllis, Dahlia, Hyacint, Iris & Lilja.
Dragon, Isop, Jakaranda, Krasse, Lotus & Timjan.

Jag gillade detta tema skarpt! :) Jättefina namn.

Liknande trådar

T
Däggdjur Hej! ::D Jag måste bara berätta om vilken tur man kan ha ibland! Min kaninhona och hane bodde tillsammans nu i början av hösten. De...
2
Svar
36
· Visningar
3 126
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud