Nu är Arne en stjärna

giowanna

Trådstartare
Hej alla!

Den 16:e oktober, vid 22, somnade Arne in och for upp till himlavalvet. Han är nu en stjärna, och saknaden är enorm!:(
Arne hann bara bli 3 år och 8 månder. Han diagnostiserades med överrörliga leder runt årsskiftet 2007-2008. Veterinären kunde inte ge oss någon mer bestämd tid på hur länge det skulle ta innan han fick ont av åkomman. Det kunde ta allt från 3 månder till 3 år, men de förberedde oss på att han inte skulle leva lika länge som andra hundar.

Sakta men säkert blev vinkeln på Arne´s ben värre och värre, och de sista veckorna gick han ut och kissade ca 100-200 meter, sen orkade han inte mer.
Sista agility-tävlingen och träningen genomförde vi i Lund i slutet av april, och då kom han nästan genom med 0 fel, och hade inte alls ont. Det är läskigt hur fort det gått!

Vill ni se mer bilder på vår älskade lilla Arne, kan ni kolla på:
http://galleri.icemy.com/arne

Kanske blir det en ny valp hösten 2009, vi ska först få vårt andra barn i slutet av februari. Sen får vi se om det känns som ett bra läge med ny hund.

Ta hand om era hundar, man vet aldrig hur länge man kommer få ha dem hos sig!

R.I.P. Arne :love::cry::love::cry:

Sv: Nu är Arne en stjärna

Så himla trist, men också så himla rätt gjort av er. Det är verkligen tråkigt när man kommer till skiljevägen, och det är inte alltid så lätt att vara stark och släppa taget. Men nu har han det bra upp i himlen, och ni kan gå vidare i vetskapen att ni gjorde det rätta för er hund!

Verkligen tråkigt, beklagar att ni inte fick ha honom längre.
Heder till er som inte lät honom lida iaf!

Tråkigt :(
Jag kommer nog inte glömma Arne. För jämt när du skrivit om honom så tänker jag på den där låten...
Arne, Arne han är jättebra, han är jättebra, han är ooootroligt bra ...(som sjöngs i serien Kurt Olsson :) ..)

Jätte tråkigt det som hänt med Arne. Beklagar verkligen. Ni gjorde det bästa för honom och tänkte på hans bästa.

Vi tänker på Arne och er..
Zafir skickar pussar till sin bror.. :cry::cry: Vila i frid

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 263
Senast: AraSlei
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
6 209
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 697
Senast: AlmostEasy
·
Hundhälsa Jag har en schäferhane på 3 år. En energisk kille med mycket känslor och ganska dålig självkontroll. Han har alltid haft myror i kroppen...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 777
Senast: Raderad medlem 94602
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIX
  • Hypotyreos
  • Svensk politik nr 3