Nu åker de igen - 1800-talsfärden med häst och släde!

Rikligt med snö och senvintersol gav en fin start på årets forkörning med hästar och slädar! Och längs rutten står förväntansfulla ortsbor för att få se de gammaldags ekipagen.

Äntligen, kommer så gott i håg från min barndom på 60 och 70 talet hur det rapporterades på nyheterna i norska TV varje kväll hur dagen fortlöpt för dem.

Sedan fick vi ju Norge runt varje lördag där vi fick se sista två dygnen i sammandrag med ankomsten till Röros som den stora höjdpunkten med välkomst seremonier.

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 109
Senast: alazzi
·
M
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu har det gått fyra månader sedan Nelli åkte tillbaka till Skåne (detta var vad som hände: länk). Hur har det gått? Det har varit fyra...
Svar
9
· Visningar
1 647
Senast: clusia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har inte haft den minsta tid att sätta mig ner och skriva om förra veckans ridlektioner, då mitt schema har varit fullspäckat varje...
Svar
0
· Visningar
1 023
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
691
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?
  • Akvarietråden V