Nu är jag stolt (bilder)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nu är jag stolt (bilder)

shit.
hon är så söt så man bara vill dö.
:love:
till o med jag som är tämligen negativt inställd till barn blir helt sugen på en bäbis.
vill krama o snusa på o...allt!
 
Sv: Nu är jag stolt (bilder)

Så underbart söt. Min lilla tjej (8,5 månad nu) var också fyra månader när hon vände på sig.

Åh, dom är så goa :love:
 
Sv: Nu är jag stolt (bilder)

slark skrev:
till o med jag som är tämligen negativt inställd till barn blir helt sugen på en bäbis.

Tack det var nog den finaste komplimang man kunde få! :bow: :) :bow:

Jag har kännt precis som du, men de här jäkla hormonerna har visst vridit till hjärnan på mig, för nu tycker jag nästan att alla bebisar och barn är söta. :D
 
Sv: Nu är jag stolt (bilder)

En till komplimang kommer från min son som är 5 1/2 år :)
Han såg bilderna nu, "mamma - titta den bebisen är ju lika söt som Molly!"
Tilläggas bör att Molly (som är vår 1 1/2 åring) är hans ögonsten :love: Han berättar dagligen på dagis om vår "bebis" och blir mycket förnärmad om inte alla vill titta på henne (han brukar ha ett kort på henne i ryggsäcken...) och säga att hon är söt ;)
 
Sv: Nu är jag stolt (bilder)

Naturligtvis! Men han kommer nog att undra om jag säger att den är från ulda :D
 
Sv: Nu är jag stolt (bilder)

:( Dottern har inte lyckats rulla runt en enda gång sen i onsdags..... Då gjorde hon ju det flera gånger på morgonen (fotoserien är från tredje försöket) och en gång på kvällen (just när maken var uppe för att byta om - så han har fortfarande inte sett det). Sen dess har hon försökt, försökt och försökt men inte lyckats. Hamnar bara på sidan och sen rullar hon tillbaka igen. Och tillslut blir hon jätteirriterad... Stackarn!
 
Sv: Nu är jag stolt (bilder)

stackars liten!
men vilken tur ändå att hon kämpar på!
 
Sv: Nu är jag stolt (bilder)

Vår son vände sig från mage till rygg när han var knappt 2 mån. När han var 4 kunde han vända sig åt båda hållen.
 
Sv: Nu är jag stolt (bilder)

Tjohejsan!
Idag har Stina visat sina färdigheter på området! Hon slog på stort på en gång och vänder från ryggläge till magläge och tillbaka igen!:bow: :D Sambon påstår att han sett henne göra det ett par dagar, men idag var första gången jag fick se hela vändningen! :banana:

Hon har i någon vecka vänt från rygg till sodoläge för att bättre komma åt fötterna (som med glädjeskrik stoppas i munnen och sugs på:love: ) och jag trodde hon skulle nöja sig så ett tag, för hon gillar verkligen inte att ligga på mage. Men hon tog som sagt och körde allt på en gång!:D

Jenny
 
Sv: Nu är jag stolt (bilder)

Grattis!! Sara har fortfarande inte vänt sig en enda gång sen den där dagen för 3 veckor sen när hon gjorde det säkert 5-6 gånger... :o :(
 
Sv: Nu är jag stolt (bilder)

Hon kanske kom på att det inte var något för henne? ;) Jag trodde Stina skulle bli JÄTTEARG:devil: när hon hamnade på mage, hon gillar verkligen inte att ligga så, men hon hojtade bara till och sen snodde hon elegant tillbaka på rygg!:love: Jag blev tokexalterad och hojtade på sambon och då konstaterade han bara lite torrt att "så där har hon gjort flera gånger för mig":smirk: Karlar... Han FÖRSTÅR liksom inte det underbara på samma vis som jag...:D

Jenny
 
Sv: Nu är jag stolt (bilder)

Mina barn har också vänt sig vid 3½-4 mån ålder! Och visst blir man stolt!!! :)
Va kul att du hann fånga det hela på bild!
Mkt söt unge du har , usch man blir ju sugen på en till :) :crazy:
 
Sv: Nu är jag stolt (bilder)

Ja du har kanske rätt. Sara gillar inte alls att ligga på mage. Några dagar efter vändningarna försökte hon i alla fall - upp med benen och så lade hon sig på sidan. Sen låg hon där och såg ut att fundera på hur det nu var man skulle göra. Men hon verkade inte komma på det och nu lägger hon sig inte ens på sidan.

Å andra sidan har jag förstått på folk i min mammagrupp att det är rätt krångligt med alltför rörliga bebisar, så man kanske skulle vara glad att hon inte vänder på sig (en av dem har t o m börjat krypa och hon är inte ens en månad äldre än Sara). Sara kan däremot sitta utan stöd, i en sisådär 3-4 sekunder. Så nu är jag stolt över det istället... :D :bump:
 
Sv: Nu är jag stolt (bilder)

Bara för att jag skrev det där igår:

Imorse lämnade jag Sara ensam på badrumsmattan i någon minut för att klä på mig... När jag kom tillbaka låg hon på mage! :rofl:
 
Sv: Nu är jag stolt (bilder)

Jag lyckades fånga Stina på film när hon vände idag! :D Så det ska jag visa morföräldrarna om inte lilla damen behagar göra det när vi är hemma i helgen. Stina snor runt hela tiden nu, men har "glömt" hur hon ska bete sig för att komma tillbaka till rygg. Så efter en stund blir hon ARG, för ligga på mage är som sagt inte populärt...

Jenny
 
Sv: Nu är jag stolt (bilder)

Jag är glad min idag 4 mån gamle son inte vänder sig:smirk: Förste sonen var så där allmänt aktiv redan från födseln så de "lat"tendenser jag ser i lillebror är bara önskvärda:angel: Då kankse han blir som jag var som liten:love:
 
Sv: Nu är jag stolt (bilder)

Åh nu när ja ser bilderna!! :love:
Mig vill också haa!
Mamma fick ju mig när hon var i min ålder. (17, fyller 18 i sept.)
Åååh! :love:
 
Sv: Nu är jag stolt (bilder)

Så söta bilder!

Min dotter vände sig från rygg till mage när hon var 2½ mån.
 
Sv: Nu är jag stolt (bilder)

_Jasmine_ skrev:
Åh nu när ja ser bilderna!! :love:
Mig vill också haa!
Mamma fick ju mig när hon var i min ålder. (17, fyller 18 i sept.)
Åååh! :love:

:o OJ, jag vill inte vara den som uppmuntrar några sjuttonåringar att skaffa barn... Nej, satsa på utbildning och ett fast jobb istället och ta det här med barn sen. Barn är söta även när man får dem vid 31 års ålder. ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 705
Senast: Inte_Ung
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 113
Senast: gulakatten
·
Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
759
Senast: Lillkin
·
Övr. Barn När jag var liten hade jag kassettband med tex. My little pony, Peter Pan och allt möjligt. Till dessa fanns även böcker där man kunde...
Svar
14
· Visningar
1 318
Senast: Knasibas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp