Nu är hon här.

Bellatrix

Trådstartare
Den 13 december 03:20 kom min lilla dotter till världen.
(3610 g och 51 cm)
Men ingen blev som jag trott, efter nästan 24 timmar med kraftiga värkar så fick vi ge upp och det blev ett akut kejsarsnitt.

Jag hade värkar varannan minut tillsist, men jag vidgades inte mer än 2-3 cm, försökte med dropp men inget hjälpte.

Jag är hemma på ett par timmars permision idag, tösen blev lite tagen av kejsarsnittet så hon är fortfarande inlagd.
Hon drabbades av lågt blodsocker, lågt blodvärde och en infektion i kroppen. Så de väcker oss med 3 timmars mellanrum för mat, det har stabiliserat sockret iaf. Och i fredagsnatt fick hon en blodtransfusion som förhoppningsvis fått ordning på det problemet, får veta i morgon hur det ser ut.
Dessutom får hon antibiotika mot infektionen.

Vi hoppas på att få hemvård från och med senast tisdag, för jag vill verkligen inte vara kvar på sjukhuset.

Så det är läget hos oss.

Lägger ut foton senare.
Det börjar bli dags att åka tillbaka snart, innan brösten exploderar av mjölk. ;)
 
Sv: Nu är hon här.

Grattis till tjejan! :)

Håller tummarna att ni får komma hem snart så ni kan börja erat liv med nytillskottet!
 
Sv: Nu är hon här.

Grattis till lilltjejen! Håller tummarna för att ni snart får komma hem och boa in er med lillan!
 
Sv: Nu är hon här.

Vad roligt med lillan:love: men jobbigt att det skulle bli en sådan start:( hoppas du och lillan kan få lugn och ro och hitta varandra snabbt.

Grattis och lycka till:)
 
Sv: Nu är hon här.

Grattis Bellatrix.

Tråkigt att höra om din förlossning & komplikationerna.

Men grattis till en underbar dotter :love:

Kram Spirit
 
Sv: Nu är hon här.

Stort gratts till lilltjejen!
Hoppas ni får komma hem snart och att allt går bra med tösen nu!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 402
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp