Nu är det bestämt, den 28/10 drar vi till Thailand!

Freyja_bus

Trådstartare
Nu är resan bokad och ingen återvändo finns... :eek::):D:eek:

Den 28 oktober åker vi till Thailand i två veckor (phuket) för att relaxa, snorkla, vila upp oss och bara NJUTA! Det ska bli helt underbart att komma bort ifrån skola, jobb, husbygge, hästar och allt annat här hemma. Samtidigt kan jag inte låta bli att känna mig lite nervös...

Jag kommer att teckna en försäkring som täcker sjukvårdskostnader för mig fram till v 32 (även sådant som har med graviditeten att göra). Dock täcker inte försäkringen kostnader för barnet om det skulle bli tal om en för tidig förlossning (vilket vi ju VERKLIGEN får hoppas att det INTE blir!). För flygbolaget får jag flyga utan läkarintyg fram till 8 veckor innan BF, så egentligen behöver jag inget läkarintyg, men jag ska ändå ta med mig ett samt ett papper på hur långt gången jag är och alla mina uppgifter. Jag kommer att gå på en extra kontroll hos BM några dagar innan avfärd där hon b la kommer att göra en odling på mitt urin för att se så att det inte finns någon dold urinvägsinfektion som skulle kunna ställa till problem med sammandragningar.

Flygresan är ju lång, ca 14 timmar, så det blir stödstrumpor på och så upp och vandra en hel del. Det kommer säkert att vara skittråkigt, men det är det värt! Det känns också skönt att sjukvården i Thailand är så bra, så ifall, ifall det skulle hända något så kommer jag att bli väl omhändertagen. Men låt oss för allt i världen hoppas att allt ska gå bra! Min BM tyckte absolut att vi skulle åka. Jag har bra värden och det finns inget som tyder på en för tidig förlossning i dagsläget, så varför skulle det sätta igång just precis de två veckorna vi är i Thailand? Det är ju en minimal risk... (ni hör kanske att jag försöker övertyga mig själv?). Jag är inte van att vara så orolig av mig, jag brukar bara tuta och köra, men jag hoppas verkligen att jag ska kunna slappna av när jag kommer till Thailand och bara njuta av en underbar semester i ett underbart land!

Fysiskt mår jag toppenbra! Inga foglossningar, jag är inte speciellt tung och jag är pigg och alert =)

Vet inte riktigt vad jag ville med den här tråden, bara skriva lite antar jag =)

//Julia
 
Sv: Nu är det bestämt, den 28/10 drar vi till Thailand!

Åhhhhhhh vad kul ni kommer ha det!!!!!! *avis* Vad bra att du kollat upp och är noga med försäkringar osv. Du kommer ha det sjukt trevligt, säkert snöar det här då du är borta :devil:
 
Sv: Nu är det bestämt, den 28/10 drar vi till Thailand!

Låter helt underbart och är väldigt avis;)

Själv var jag iväg till Mallis en vecka i min 29onde vecka så jag skaffade också en extra försäkring som täckte mig fram till v 32.
Tog också med ett moderskapsintyg ifall dom ville se hur långt gången jag var, pratade med flygbolaget innan om vad dom ville veta.
Hade också stödstrumpor, jätteskönt. Allt gick jättebra!

Tips; ska du sola ryggen kan du köpa en större badring/större däck att lägga magen i, var super:D Såg säkert jättekul ut men man kunde iaf sola på mage;)

Ha en underbar resa och passa på och njut!:laugh:
 
Sv: Nu är det bestämt, den 28/10 drar vi till Thailand!

Förstår om du är orolig, jag är redan orolig och det är 1 år kvar tills mina föräldrar vill ta med oss till Thailand och det är inte ens säkert att jag är gravid när resan blir av!
Men att läsa att sjukvården i Thailand är bra lugnade mig lite i alla fall.

Tror dessutom det finns stickor man kan köpa på apoteket för att själv göra urinprov! Kan ju vara värt att ta med sig.

Ni kommer få det jätte bra och super skönt, jag är riktigt avis, får mms ibland från mina föräldrar som softar på Kreta just nu, i morse funderade jag på att ta på mig täckbyxor när jag skulle ut!
 
Sv: Nu är det bestämt, den 28/10 drar vi till Thailand!

Åh vad avis jag blir!!!

Jag vill oxå åka utomlands!!
Här får vi väl vara glada om vi lyckas synkronisera ihop en resa till morbrors sommarstuga för att bada bubbelpool en helg... (och kom nu inte och säg att man inte får bubbla när man är gravid för då blir jag ilsken!! ;))

Ha så fruktansvärt trevligt!!!
 
Sv: Nu är det bestämt, den 28/10 drar vi till Thailand!

Ha ha, bubbla på du bara! Du kan ju tänka på att kissa innan och efter du bubblat bara (så säger min BM i alla fall)! :laugh:

Kl

Det känns faktiskt riktigt roligt att åka iväg. Jag längtar redan, även om det är en del blandade känslor. Plötsligt blev jag rädd för tsunamis också, mina hormoner gör mig knäpp =)
 
Sv: Nu är det bestämt, den 28/10 drar vi till Thailand!

Jag har för mig att man INTE ska bubbla som gravid, inte bara för infektionsrisken (som minimeras om du gör som Freyja skriver, kissa före o efter) utan också pga den höga ljudvolymen i vattnet och vattnets hårda rörelser. Vissa bubbelbad är ju ganska mesiga men en del tycker jag är direkt obehagliga, då hela kroppen dallrar!
 
Sv: Nu är det bestämt, den 28/10 drar vi till Thailand!

Hej hej!

jag ska åsså till Thailand men åker två veckor from 17e november. Vi ska till Koh Samui, var ska ni?

Är ju lite oroligt där nu, krig och grejjer, men jag hoppas de inte ställer in varken din eller min resa :)

Får man bubbla? Det trodde inte jag...

Lycka till på resan
 
Sv: Nu är det bestämt, den 28/10 drar vi till Thailand!

Är ju lite oroligt där nu, krig och grejjer

Nja, krig är det nog inte för då skulle UD rekomendera folk att INTE resa till landet, om ens en rekomendation räcker...
 
Sv: Nu är det bestämt, den 28/10 drar vi till Thailand!

Ahh jag är inte alls avundsjuk!:angel:


I Phuket, rekomenderar jag att ni åker upp till Green Mango och käkar någon kväll! Ligger på nainai road, ge en tuk tuk 200 bath så kör dom dit er.
Ett svensk ägt gesthouse och restaurang, underbart trevliga människor där.
Och skulle man få cravings för svensk kebab eller stuvade makaroner och falukorv (supergod, bättre än hemma) så ska man åka dit.
(De serverar inhemsk mat med. :p)

Ha så underbart roligt!
 
Sv: Nu är det bestämt, den 28/10 drar vi till Thailand!

+ishtar (Med varning för trådrån. Du får strax tillbaka din tråd Julia!!;))

Nu har jag googlat en hel massa och de negativa ting jag kan hitta är då infektionsrisken vilken minskas genom att kissa före o efter. Dock inget jag oroar mig för eftersom det inte är en offentlig pool vi ska bada i utan en hemma-pool där vattnet tappas upp till oss när vi kommer.
Angående ljudet från bubblorna verkar det inte vara någonting som är farligt. Vissa bebisar kan dock sparkas och böka runt mer under bubbelbad, kanske tycker de inte om ljudet, men det är inget som är skadligt.
Något ställe varnar för att bubblorna skulle sätta igång en för tidig förlossning men flera ställen motsäger sig oxå det.

Badar man med sunt förnuft kan jag inte tänka mig att det skulle vara farligt. Varmt vatten rekomenderas ju annars för att slappna av, genom dusch eller bad.
Jag är inte typen som ligger i och bubblar i timmar heller utan hellre flera korta stunder vilket jag inte kan tänka mig skulle vara farligt. :)
 
Sv: Nu är det bestämt, den 28/10 drar vi till Thailand!

När jag sökte om havandeskapspenning så fanns en gräns på 80 db. Men det är väl sällan man bubblar i 40 timmar/vecka?

Man märker mog om de tycker ljudet är obehagligt, jag märkte på en gång att Rasmus blev väldigt rädd när vi var på dragracing em på mantorp och jag stog vid starten när de körde de värsta bilarna. Ljudet + tryckvågen (jag tycker de är ashäftigt när marken vibrerar och det "slår till" i bröskorgen) Rasmus blev rädd. Magen blev stenhård och han både sparkade och vevade med armarna. Gick och satte mig en bit upp på läktaren och då reagerade han inte alls. Jag var nog kring v. 27 då.
 

Liknande trådar

  • Låst
Trädgård & Växter Nu har Impectas nya katalog kommit. Och nästa vecka går vi äntligen mot ljusare tider igen. :love: Då måste man få lov att komma med en...
100 101 102
Svar
2 020
· Visningar
115 478
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 113
Övr. Barn Hej, Väljer att vara anonym då jag inte vill hänga ut folk här. Annars är jag en ganska frekvent användare. Jag blev ihop med min...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 176
Gravid - 1år Hej! Jag och min man har blivit bjudna på en resa till Thailand av mina svärföräldrar! Problemet är bara att jag kommer att vara i v...
2
Svar
26
· Visningar
5 853
Senast: Luna10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Välja hingst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp