Ntt- lära spansk skritt

T

thyrniròs

Började lite med ntt i somras bara på kul.:p Det har gått jätte bra, men när vi försöker med spansk skritt går det mindre bra. Hans steg är nämligen väldigt markbundna, vilket är konstigt eftersom han normalt har riktigt fina steg:confused: Jag frågade instruktören vi gick för, men fick inte något egentligt svar, så hjälp mig nu, hur kan jag hjälpa honom att förstå att han ska lyfta benet högt, inte bara fram?!
 
Sv: Ntt- lära spansk skritt

Min kompis hade samma problem med sin häst.
Hon tog ett spö och petade lite på benet samtidigt som hästen lyfte det, på så sätt lyfte hon det högre och självklart fick hon då eftergift och beröm. Nu kan min kompis gå brevid sin häst och gå i "spansk skritt" själv, så gör hästen likadant, :)
 
Sv: Ntt- lära spansk skritt

jo, men det är ju just så med att knacka med spö vi har gjort....instruktören gjorde det också, men han var lika markbunden för det:crazy:
 
Sv: Ntt- lära spansk skritt

jo, men det är ju just så med att knacka med spö vi har gjort....instruktören gjorde det också, men han var lika markbunden för det:crazy:

knacka med spöt tills du får ett ordentligt lyft, berömm först då. gör det några gånger och börja sen öva spanska skritten igen några gånger, och varva tills den spanska skritten ser ut som benlyften.. är du med mig?
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok ...som jag hade mellan 2006 och 2022 och har beviljat fram till juni 2024 som det är just nu... Idag var det bistert. En av låsgubbarna...
Svar
3
· Visningar
892
Senast: IngelaH
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte försöka samla hop lite o lika saker som är väldigt mycket i mitt huvud justnu. Som INTE är om soc mötet nästa vecka och att...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 460
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 486
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 766
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp