Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Why? Att träna hoppning regelbundet är ju det du måste lägga tid o pengar på....@Novali01 mest mig själv I onsdags var det för Amanda men det blir inte så ofta. Försöker få till 1ggn/mån, sist var 13/9
Ska träna dressyr nästa lördag
Nej Agria tar inte kostnaden och det går på exakt 10” och han blir ju inte frisk av en röntgen Han är ombehandlad i hovleden och nästa vecka åker vi till Florian så får han säja vad han tror det är och hur han ska rehabiliteras. Vem vet han kanske också säjer röntgen o har bättre kontakter på Agria@Maui Har det blivit nån röntgen för hästapållen?
Nej jag menade varför tränar du inte hoppning oftare?Mja, jag har mycket att lära på andra fronten och dessutom tycker jag det är kul. När man är självlärd så finns det myyycket att ta igen
Nej jag menade varför tränar du inte hoppning oftare?
Nej det är småbarnslivets förbannelse. På tal om det, hur är det med din man?Passar mig sällan med tider osv,
Nej det är småbarnslivets förbannelse. På tal om det, hur är det med din man?
Det finns inte en chans att han återfår luktsinnet? Jag förlorade ju känseln i vänster sida av kinden i en ridolycka för 5 år sen, har kommit tillbaka rätt mycket men inte allt för nerver slutar tydligen aldrig att försöka hitta tillbaka. Tänkte om det kanske var nåt sånt?Ja han är väl försäkrad, men det är ju ett väldigt litet plåster på såren med tanke på vad han får leva med resten av livet. Men lever gör han och det är vi glada för
Det finns inte en chans att han återfår luktsinnet? Jag förlorade ju känseln i vänster sida av kinden i en ridolycka för 5 år sen, har kommit tillbaka rätt mycket men inte allt för nerver slutar tydligen aldrig att försöka hitta tillbaka. Tänkte om det kanske var nåt sånt?
Vår fux har vita bakben och får jättelätt tjocka bakben av mugg o skorv.Jag har legat lite lågt här men inte med ridningen...
Har fortsatt med min stärkande ridning och blandat in mer bommar än tidigare och även lite låg hoppning.
Lilla fröken har känts så fin och positiv så jag bokade in min första dressyrträning sen i somras.....
Men....
Fröken togs in från hagen i torsdags med sår på insidan av höger bak.
Jag tvättade och tyckte inte det såg så farligt ut men det har svullnat mer och mer och idag var det "elefantben".
Ingen feber.
Är orolig för Lymfangit och ska ringa ut veterinären direkt imorgon.
Jag har ingen egen erfarenhet alls av Lymfangit. Någon här som har?
Har för mig att @Maui skrivit om det tidigare??!
Är det farligt att vänta till imorgon med att ringa vet?
Ska givetvis kolla henne när hon tas in från hagen i em/ kväll också.
Men nu oroar jag mig så....
Tack för ditt svar..Vår fux har vita bakben och får jättelätt tjocka bakben av mugg o skorv.
Har precis fått mugg i ena karleden och givetvis tjockt ben
Vi smörjer med mjuka salvor vaselin och när hon hade mer på benet var det jodopaxbandage. Viktigt att det är svag blandning. Har precis köpt nån ny salva som skulle vara bra. Tror att det är honung i.
Detta har oftast inte hjälpt utan det har slutat med penicillin. Har även fått metacam utskrivet men den gjorde ingen skillnad.
Nu låter det som om din har ett sår som har orsakat detta o då är det ju bäst att veterinär tittar så det inte finns nåt föremål kvar.
Hoppas det löser sig.
Jag har legat lite lågt här men inte med ridningen...
Har fortsatt med min stärkande ridning och blandat in mer bommar än tidigare och även lite låg hoppning.
Lilla fröken har känts så fin och positiv så jag bokade in min första dressyrträning sen i somras.....
Men....
Fröken togs in från hagen i torsdags med sår på insidan av höger bak.
Jag tvättade och tyckte inte det såg så farligt ut men det har svullnat mer och mer och idag var det "elefantben".
Ingen feber.
Är orolig för Lymfangit och ska ringa ut veterinären direkt imorgon.
Jag har ingen egen erfarenhet alls av Lymfangit. Någon här som har?
Har för mig att @Maui skrivit om det tidigare??!
Är det farligt att vänta till imorgon med att ringa vet?
Ska givetvis kolla henne när hon tas in från hagen i em/ kväll också.
Men nu oroar jag mig så....