Ringde och fick svar att det fungerade så!@polly p. Jo det kan du, du kan bara radera det du tidigare lagt in och sen lägga in grunden igen.
Tack ändå!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ringde och fick svar att det fungerade så!@polly p. Jo det kan du, du kan bara radera det du tidigare lagt in och sen lägga in grunden igen.
@polly p Jag hade ALDRIG vaccinerat om henne utan att iaf försöka få tag i vet. Du får väl kontakta fodervärden och höra vem de använde?
Det kostar ju pengar att vaccinera om och mig veterligen skiter ingen sådana nu för tiden
Självklart ska jag undersöka dom möjligheterna först. Men tror tyvärr det är gga rökt..
Pengar har jag verkligen inte gott om men tyvärr har jag nog inget alternativ.
Vilken jättefin kritikPay & Ride dressyr idag igen. Upp ett snäpp till LB:1. Lite seg häst som denna gång tyckte att domarbordet (och solstrimmorna) var lite läskigt så det blev bl.a. avbrott i galoppen. Sedan försökte hon kompensera det genom att galoppera när det skulle vara trav... Blev 68% iaf
Här hemma är det inte för muntert. Hedda blev ju sparkad i hagen av fuxen på sitt bakknä.
Röntgen visade inga skelettskador men då vi åkte tillbaka för att hon fortfarande haltade visade det sig att hon har en fraktur på knät. Ofta så synd inte detta direkt utan först efter ett tag.
Nu ska hon gå i sjukhage modell box i 6 veckor innan åb. Vad gör vi om hon inte är bättre då
Marco fortfarande halt o ska åter nästa vecka. Är han inte bättre vill de ge remiss till H-Borg för skiktröntgen. Då söver de ju honom Är inte säker på att jag vill det. Får fundera lite. Åker kanske till nån annan veterinär först
Det är väl inte själv sövningen jag är emot utan hela grejen. Är en så omständig sak. Först åka ner o lämna o åka ner o hämta några dar senare och vad visar bilderna? Vet de då vad de ska behandla? Hade samma grej förra året och då valde vi att åka till Thonell istället som behandlade och han blev bra.varför inte söva @Maui
Har ni pratat om Magnetröntgen av hoven? Det kan man göra stående under sedering, tar ca en timme sedan åker man hem. Där ser man allting inne i hoven.Det är väl inte själv sövningen jag är emot utan hela grejen. Är en så omständig sak. Först åka ner o lämna o åka ner o hämta några dar senare och vad visar bilderna? Vet de då vad de ska behandla? Hade samma grej förra året och då valde vi att åka till Thonell istället som behandlade och han blev bra.
Nu är han behandlad på samma sätt men inte bra (än). Fick tips om att ringskor kanske kan hjälpa honom då han tydligen har dåliga hovar.
Får prata med vet på återbesöket.
Jag var på åb och allt ser bra ut på röntgen. De ändrade min ställning så jag kan röra knät 0-40 grader. Blev lite lättare att slippa ha rakt ben. Nu är det bara 4 veckor kvar...
FK är konstiga. Jag är sjukskriven i ca 93 dagar och då skall de ha en full rehab plan från jobbet hur de ska hantera mig efter 90 dagars sjukskrivning.
Hoppas att jag kan komma tillbaka så fort jag får stödja på benet. Är lite trist här hemma nu.
FK är konstiga. Jag är sjukskriven i ca 93 dagar och då skall de ha en full rehab plan från jobbet hur de ska hantera mig efter 90 dagars sjukskrivning.
Hoppas att jag kan komma tillbaka så fort jag får stödja på benet. Är lite trist här hemma nu.
Men en plan för 3 dagar De måste väl inse att det är bortkastat.Vad är det som är konstigt med det? Är väl jättebra att företag måste ta tag i sina långtidssjukskrivna så folk inte hamnar längre o längre bort från jobbet och får svårt att komma tillbaka sen.
Veterinären nämnde det också men menade att man såg mer på skiktröntgen. Är själv mer positiv till magnetröntgen.Har ni pratat om Magnetröntgen av hoven? Det kan man göra stående under sedering, tar ca en timme sedan åker man hem. Där ser man allting inne i hoven.
Finns ju på fler o fler kliniker nuförtiden, googla på stående MRI