jassica

Trådstartare
har en novafon ( som jag tror den heter).

Har ni någon erfarenhet av en sådan? Har ett sto som är väldigt spänd i rygg och kors. Har en sån här liggandes, testade lite idag, men har ni någon erfarenhet av dessa?

Sv: Novafon

har en novafon ( som jag tror den heter).

Har ni någon erfarenhet av en sådan? Har ett sto som är väldigt spänd i rygg och kors. Har en sån här liggandes, testade lite idag, men har ni någon erfarenhet av dessa?

Vad är det? :o
Om den är spänd i ryggen skulle du ta ut en fysio terapeut eller utbildad massör.

"Smärtlindring med Intraljud i stället för mediciner!" står det på deras hemsida. Vad jag förstått så sänder den ut infravågor eller vad det heter, och på hemsidan kör de hårt på att Legolas behandlades med en sån här dagligen under sin tävlingskarriär.

Massör har hon haft flera gånger, tänkte mest på den här som ett kompliment.

Vi testade på hästarna för - ja jag vet inte men farmor levde och det är över 20 år sen hon dog - och tyckte väl inte att vi fick nåt resultat alls.

Jag har för mig att den gav typ hårda vibrationer på den lilla yta man höll på?

Då skulle jag nog mera rekommendera en massageborste med grova breda piggar eller en ryktsten att "gnugga" musklerna med om massören inte visar tillräckligt för att du ska kunna underhålla själv.

Att använda ett hörn på en ryktsten, lagom rundat, brukar uppskattas storligen... :idea: Jag brukar faktiskt använda det som "fuskunderhåll" på mina egna när jag har för mycket jobb... :D

edit: Med ryktstenen behöver du inte vara så försiktig i njur-regionen heller! Även om man inte ska trycka allt vad man har naturligtvis. :) Rent spontant känns det som Novafonen kan vara ett dåligt redskap i den regionen och det är ju även där du behöver jobba.

Senast ändrad:

Hej!

Jag har en Novafon som jag använder till mina hundar och har fått jätte bra reultat. Men som någon skrev är det bra att få hästen undersökt att sjukgymnast (jag skulle rekomendera det) för att ta reda på varför din häst har detta problem. Är det något sekundärt och ursprungs felet ligger nån annanstans i kroppen. Så att det var länge sen du skrev detta men jag ville gärna skicka mitt svar ändå. Lycka till ! :banana:

Liknande trådar

Hästvård Jag köpte en nyimporterad häst i slutet av september, hästen hade då varit i Sverige i en vecka innan han kom till oss från Irland...
Svar
11
· Visningar
642
Skola & Jobb En kollega till mig började jobba i våras och det funkar inte bra. Personen har helt enkelt för många skador på bussarna och nu är det...
Svar
10
· Visningar
685
Senast: Tuvstarr
·
Foder & Strö Mitt 28-åriga sto har lite svårt att hålla hullet så vi testade PAVO 18+ som ska vara speciellt anpassat för lite äldre hästar. Hon...
Svar
6
· Visningar
526
Kropp & Själ Hej. Jag undrar om någon har erfarenhet och tips på produkter till ansikte som har både exem och akne? Min unga tonåring har alltid...
2
Svar
23
· Visningar
433
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar