Notiserna gör lite som den vill......

Is

Trådstartare
Är det bara jag som sedan ca en vecka tillbaka bara får sporadiska notiser? Tänker då framförallt från trådar som man bevakar. Upptäckte att något verkade konstigt när jag inte fått några notiser alls på flera dagar och när jag börjar kolla så har det skrivit flera inlägg i de bevakade trådarna men jag har inte fått någon notis om detta?

Sedan jag har kollat en del trådar har jag fått sporadiska notiser typ fick en notis nu om ett nytt inlägg fast det var 10 nya inlägg varav det senast olästa var sedan i går morse?

Tror jag försökt svara på detta tidigare, vad jag vet så får man bara en notis om nya inlägg i en tråd, även om det kan ha kommit fler så att man inte spammas med notiser.
Om man inte läser tråden får man inte nya notiser, har man läst tråden kan man återigen få nya notiser.
Kanske någon annan kan förklara bättre eller rätta mig.

Hmm ja den grejen förstår jag fast det här är ju trådar jag normalfall följer dagligen där notiserna plötsligt bara slutade ramla in. Och jag fick ju en notis igår, 24 timmar efter att första nya inlägget hade skrivits ..

Hmm ja den grejen förstår jag fast det här är ju trådar jag normalfall följer dagligen där notiserna plötsligt bara slutade ramla in. Och jag fick ju en notis igår, 24 timmar efter att första nya inlägget hade skrivits ..

Så har det varit för mej också.
Började förra veckan/helgen.

• Gilla
Reactions: Is
Jag hade också NOLL notiser. I själva verket hade det ju skrivits massvis. Och jag har aldrig nånsin haft noll notiser. Nåt skumt på gång...

Jag har inte märkt av några problem för egen del, så jag vet inte vad detta kan vara för något.

Jag har råkat ut för det i dag att jag inte har fått mer än en bråkdel av notiserna jag brukar få :(

Det är skrivet i trådar som man är aktiv i utan att man har fått någon notis :)

OK, så det är olika vilka notiser som kommer eller inte? "Gilla"-kommentarer kommer för er som inte får bevakningsnotiser?

Jag får inte notiser om nån Gillat mina inlägg längre.
Osäker på citat...

Får du bevakningsnotiser då?

(Jag blir ju nojjig att man blir taggad eller citerad utan att veta om det... :o)

Jag gick in och kollade i Notisinställningar och hittade att gillandena blivit avslagna. Undra när jag gjorde det? Slog på allt och nu verkar det funka som det ska!

Ja verkligen! Det känns ju som om jag är otrevlig om någon har taggat eller citerat mig och jag inte svarar. För den personen kan ju inte veta att jag inte har fått någon notis om det. Så ser jag kanske tråden igen först efter några dagar och ser då att jag har fått ett svar. Det känns lite dumt.

Ja verkligen! Det känns ju som om jag är otrevlig om någon har taggat eller citerat mig och jag inte svarar. För den personen kan ju inte veta att jag inte har fått någon notis om det. Så ser jag kanske tråden igen först efter några dagar och ser då att jag har fått ett svar. Det känns lite dumt.

Ja, det var precis det som oroade mig när jag läste den här tråden - man vet ju inte om nån tror man helt struntar i dem!

(... Det är ju rätt nytt med notissystemet, hur i hela fridens tider klarade vi oss innan!? :p)

Jag hade blivit citerad, gillad och allt möjligt, utan att ha fått en enda notis. Lite tråkigt. Funkar bättre nu, men ibland uteblir vissa notiser.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag loggade in här i eftermiddags och såg att jag hade 25 notiser, antagligen från den dagbokstråd jag deltagit i. Men jag skulle bara...
Svar
0
· Visningar
888
Senast: hundtant
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 940
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 087
Senast: Sassy
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 324
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar