S

SnaBella

Finns det långa nosluddar, eller såna som man kan klippa till själv? "Min" häst behöver ett lång ludd att ha på grimman vid nacken

Kallas då nackludd. Om du vill klippa till själv finns det såna som man har när man kör (jo jag är bra på körning, hermherm), som brukar vara 80 cm långa och så. Mias RS har nackludd också, plus att jag gillar dom ludden skarpt.

Köp ett bröstludd! :idea:

Jag köpte ett bröstludd i teddy med fleecefoder från Börjes (Kolla travavdelningen). Det räckte precis till ett nos- och ett nackludd. Det är inte så våldsamt fluffigt heller, men fodret gör att det är ordentligt mjukt ändå.

Det bästa ludd jag nånsin haft! :cool:

Köp teddytyg eller spillbitar av fårskinn och sy själv, så får du precis rätt längd på ludden plus att det blir jättebilligt!

Liknande trådar

Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
492
Senast: iNHALE
·
Kropp & Själ En eller två gånger om året måste jag flyga långt. Ännu oftare åka långt med tåg. Jag har köpt nack-kuddar i det oändliga men ingen...
Svar
0
· Visningar
128
Senast: Otherside
·
Utrustning Har haft tur och inte behövt boots i hagen på någon häst tidigare. Men min valack envisas med att trampa sig själv på framsidan av...
2
Svar
29
· Visningar
774
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på...
2
Svar
22
· Visningar
1 574
Senast: morgaine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka