Noskvalster

Sporthorse

Trådstartare
Någon med erfarenhet av noslvalster? Har fått recept på stronghold nu, kommer det försvinner efter kuren eller är det svårt att bli av med?

På vår försvann det efter kuren. Jag dammsög väl lite extra de dagarna och tvättade hundens bädd, men inga andra åtgärder vad jag minns.

Stronghold hjälpte på 2 av 3 när vi fick eländet hemma. En tik fick efter 2 behandlingar spolas hos veterinär och sen få en tredje behandling.

Den ena fick medlet igår men fnyser fortfarande. Den andra fick medlet idag. Borde väl inte spela någon roll att dom fick 24h emellan?

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har, för första gången i mitt liv, blivit med tik. En omplacering, snart fem år gammal, som tidigare bara bott hos sin uppfödare och...
Svar
4
· Visningar
466
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Är det någon som har erfarenhet av det? Har en gammal hund som tycker att det är så hemskt att skrapa tänderna rena från tandsten så...
2
Svar
21
· Visningar
1 568
Senast: BornAgain
·
Hundhälsa Är det någon här inne som har erfarenhet av dom nya tuggtabletterna som finns receptfritt på apoteken nu? Funkar dom lika bra som...
Svar
7
· Visningar
2 621
Senast: hollypolly
·
Hundhälsa Min hund fick diagnosen idag. I morgon börjar vi med Vetoryl 20 mg han väger 9 kg och är 7 år. Har läst massa skräckhistorier på nätet...
Svar
3
· Visningar
654
Senast: Lillkin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka