Nosgrimma, vad tycker ni?

vaggvisa

Trådstartare
Nu vill jag ha en ny nosgrimma hade jag tänkt, vill ha en bredare än den jag har som är normal eller vad man ska säga ;)
Frågan är då, ska jag ha helsvart eller svart med vitt foder?
Såhär ser hästen ut i huvudet:
7696477.jpg

Från sidan
I pullargrimma som är för stor
Lite av hur det ser ut nu
Tips på svarta nosgrimor m. vitt foder (aachen eller engelsk) om ni röstar för det?
Om det blir svart m. vitt foder funderar jag på om jag ska ha en sadelgjord med vit kant, eller? Tips på såna gjordar?

Sv: Nosgrimma, vad tycker ni?

Definitivt svart med vitt foder :d
och vill man hålla budget så har hööks Equi-Guard "matchande" sadelgjordar.

jag tycker svart med svart foder, bred... 3-4 cm och inte för utstående... ganska platt alltså.

jag röstar på helsvart nosgrimma, och inte mer än ca 3 cm bred. helst inte så tjock heller så att den står ut för mkt från huvudet, tror inte att det skulle bli snyggt på din häst.

tycker således inte att du ska ha sadelgjord med vit kant heller (det är aldrig spec snyggt tycker jag iaf...)

inte för tjock.. din häst har redan ganska kraftigt huvud. helsvart tror jag skulle bli jättefint!

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 276
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 322
Utrustning Ursäkta alla trådstartar :o Men till frågan. Det här med nosgrimmor. Jag har inte direkt haft nån tanke bakom val av nosgrimma, annat än...
Svar
0
· Visningar
1 173
Hemmet Behöver tips och råd till köket. Har mörkt klinker på golvet i stil med det här ; (Bilden är snodd från Sköna Hem) Mitt klinker är...
Svar
3
· Visningar
2 506
Senast: Lazy Lady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30