Nosgrimma eller ej??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Mimmsan_93
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 642
M

Mimmsan_93

Jag har länge undrat vad man använder nosgrimman på hästens träns till, (inte aachenremmen) Jag har hört att man använder den för att hästen inte ska gapa, För att det ska vara fint, för att hästen inte ska lägga över tungan, För att hästen inte ska kunna ta bettet.. Som ni förstår så är det många olika andlendningar, Och jag behöver ett svar, Finns det någon som kan något om detta skulle jag gärna vilja ha hjälp. Tack på förhand. //Julia :confused:

Sv: Nosgrimma eller ej??

Jag antar att det finns olika anledningar till att ha nosgrimma. För min egen del har jag det faktiskt för att jag tycker det ser tomt ut utan. Lite ponnystuk. På min nya häst har jag den framför allt för att hon bråkar och krånglar med betten utan. Men har jag nosgrimma på knäppt väldans löst.(3-4 fingrar emellan) så är hon lugn i munnen. Det räcker med att den sitter där, men INTE är åtdragen.

Liknande trådar

Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 210
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
644
Senast: cowgirl81
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 435
Senast: Kajsalisa
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 189
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka