Norsk älghund*Gråhund*

F

Fladde

Vad ligger en Nors älghund i pris som valp?
Dom värkar inte vara så vanliga här i skåne?
Jag har 1 som jag fick för ca 1 år sen hon är snart 8år.
Men har funderingar på en till.
Har även en schäfer.
Är det nån här som har en Gråhund?

Sv: Norsk älghund*Gråhund*

Du kanske måste leta lite längre norrut.

I vårat jaktlag finns det både gråhund och jämte men jämtarna är i majoritet (kanske mest beroende på att en av hundförarna har 7st). Tycker själv bätte om jämtarna, de är lite större och finare att titta på helt enkelt. Och gråhundarna kan ha en tendens att hamna i grannkommunen när de väl fått upp älg.

Kolla annonser i jaktidningarna, det brukar finnas rätt mkt till salu.

Okej.

Den jag fick är köpt i bleekinge.

Jag har köpt min tik uppe i Nossebro. Hon är redan fem år *Tiden går fort* Hon kostade 5000 men det var ändå prissänkt för deras granne hade två kullar och åtgången var inte så stor som de hoppats på.
Priset idag kan nog varierar mycket antar det håller sig från 6000 uppåt mkt beror på stamtavla.

Jag fick själv erbjudande om att sälja min för 15 000:- förra året men jag säljer inte en familjemedlem! :)

Fraggel_Tess skrev:
Jag har köpt min tik uppe i Nossebro. Hon är redan fem år *Tiden går fort* Hon kostade 5000 men det var ändå prissänkt för deras granne hade två kullar och åtgången var inte så stor som de hoppats på.
Priset idag kan nog varierar mycket antar det håller sig från 6000 uppåt mkt beror på stamtavla.

Jag fick själv erbjudande om att sälja min för 15 000:- förra året men jag säljer inte en familjemedlem! :)

Okej jag älskar min lilla gråis:D:love:
Hon blir ju 8år och har bara haft henne 1år har tänkt skaffa en hanne med:)

Åhh:)

Har aldrig sett en Gråhundsvalp:p

aa det är dom ju;)

Har funderat på en Jack russel med men vill att den ska kuna vara med i stallet och jag tycker gråhunden är bra som kan vara med i alla väder och är lite självständig.

De har ju jaktinstinkt. Kan du ha din lös utan hon ger sig iväg och letar älg? Min Maja går knappt att ha lös utan näsan är i vädret!

Jadå hon springer kanske iväg rätt lång men har alltid kol på oss.
Har henne alltid lös i stallet där hon springer runt och leker med katterna eller lägger si nån stans och snarkar:p

Mitt X:s mormor har faktiskt en Jämthund som inte driver nånting. Om det kommer nått rå på ägorna så skäller han på de och jagar bort dem. Marken/gården/tomten (eller vad det nu heter när det är stooort) är som slagen äng och när gården slutar så är det träd. Han har aldrig drivit de längre än till trädgränsen. Mycket mysko hund ;) Men han är omplacerad från ett alkishem, så jag tror att han är rätt så rädd/feg.

Okej! Vår älghund kan man knappt släppa innan hon har hittat en älg. För inte tala om hur kul det är när man är ute och går och hon känner älg i närheten då sätter hon sig och bara glor undra om inte vi ska släppa henne snart för hon kan ju faktiskt gå själv :angel:

Liknande trådar

Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 484
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 130
Senast: AraSlei
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
1 069
Senast: bobbbo
·
Hundhälsa Hej Vi har en ett åring hemma som från dag 1 haft krångel med aptiten. Till en början så tänkte vi att hon är valp, stress och det blir...
Svar
10
· Visningar
825
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka