Norrlandsklinik som kan operera?

skiesabove

Trådstartare
Har en vän vars åring har fått en illa infektion i hoven, sticksår, främmande objekt kvar, hovbenet påverkat. Svarar svagt positivt på antibiotika men är fortfarande blockhalt två veckor in.

Men vars kan man ens operera nuförtiden om det skulle behövas, för att få ut objektet? Kliniken i Boden gör det tydligen inte.

Någon som har koll på vilka kliniker som faktiskt kan söva nuförtiden? Uppsala är lite långt från Luleå... Men min vän är villig att köra åring + mamma några timmar om så skulle behövas.
 
Har en vän vars åring har fått en illa infektion i hoven, sticksår, främmande objekt kvar, hovbenet påverkat. Svarar svagt positivt på antibiotika men är fortfarande blockhalt två veckor in.

Men vars kan man ens operera nuförtiden om det skulle behövas, för att få ut objektet? Kliniken i Boden gör det tydligen inte.

Någon som har koll på vilka kliniker som faktiskt kan söva nuförtiden? Uppsala är lite långt från Luleå... Men min vän är villig att köra åring + mamma några timmar om så skulle behövas.
De enda jag vet som opererat här uppe har åkt till Uleåborg. Finns ingen annan tror jag. Om inte Sundsvall har någon?
 

Liknande trådar

Hästvård För att göra en lång historia kort så har en av hästarna i stallet drabbats av hovröta som gått djupt in i hoven och påverkat hovbenet...
Svar
4
· Visningar
2 322
Senast: Lona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp